    From: c...@r...com (ChrisS)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: RE: HELP przeprawa z urzędem skarb. - to jużdzi?
    Date: 19 Jan 2005 11:35:31 +0100

    Witam wszystkich,

    Ava napisał(a)

    > Zaliczyłam straszną wtopę - we maju 2004 weszła nowa ustawa o
    > VAT pod ktorą
    > podlegam bo przekroczyłam limit przychodów z tłumaczeń na
    > umowe o dzieło,
    > ale o tym nie wiedziałam (wiem od tygodnia) więc nie
    > zarejestrowałam sie
    > jako Vatowiec i nie naliczałam od maja VAT w postaci faktur. Aha, nie
    > prowadze działalności i nie jestem zatrudniona - rozliczam
    > sie na umowy o
    > dzieło z kilkoma firmami.

    Czy aby napewno nie da się zastosować art. 15 ust. 3 pkt. 3 ustawy VAT?

    Art. 15. Za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust.
    1,_nie_uznaje_się_czynności_:[...]
    3)z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt 2-8 ustawy z dnia 26
    lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli z tytułu wykonania
    tych czynności osoby te są związane ze zlecającym wykonanie tych czynności prawnymi
    więzami tworzącymi stosunek prawny pomiędzy zlecającym wykonanie czynności i
    wykonującym zlecane czynności co do warunków wykonywania tych czynności,
    wynagrodzenia i odpowiedzialności zlecającego wykonanie tych czynności.

    > ponieważ strasznie mnie to męczy i boje sie kary więc
    > zamierzam sie dzis
    > udać do US

    Autorzy komentarzy wiele razy wskazywali, że niejasne sformułowania tego przepisu
    powodują praktyczne wyłączenie z VAT większości umów zlecenia i o dzieło.

    Pozdrawiam
    ChrisS