  • 1. Data: 2005-04-07 08:56:40
    Temat: Podatek cywilno-prawny za zakup nowego mieszkania?
    Od: "KorKi" <k...@s...mam.w.dupie.pl>

    Witam,

    Mam zamiar kupić nowe mieszkanie na kredyt od dewelopera, które aktualnie
    jest w budowie. Wiem, że przy zakupie mieszkanie konieczne są opłaty
    notarialne, sądowe. Do niedawna myślałem także, że przy finalizacji
    transakcji zakupu mieszkania jestem zmuszony zapłacić podatek cywilno-prawny
    w US w wysokości 2% od sumy transakcji, ale po odwiedzeniu strony gazety
    wyborczej z kalkulatorem opłat http://dom.gazeta.pl/dom/0,50844,1820455.html
    troche zgłupiałem, ponieważ gdy zaznacze, że kupuje mieszkanie na rynku
    pierwotnym to wysokość ww. podatku jest zerowa??? Czy to błąd kalkulatora,
    czy może ja o czymś nie wiem?

    proszę o pomoc..... pozdrawiam Wiktor

  • 2. Data: 2005-04-07 09:07:39
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    Witam,

    [...]
    > zgłupiałem, ponieważ gdy zaznacze, że kupuje mieszkanie na rynku
    > pierwotnym to wysoko?ć ww. podatku jest zerowa??? Czy to bł?d
    > kalkulatora,
    > czy może ja o czym? nie wiem?

    kupujac mieszkanie a rynku pierwotnym po prostu płacisz VAT. Dlatego transakcja jest
    zwolniona z PCC.

    > proszę o pomoc..... pozdrawiam Wiktor

    Pozdrawiam
    ChrisS

  • 3. Data: 2005-04-07 12:13:00
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    I wychodzi 5% więcej niż planowałeś - nie kijem go to....vatem :-)

    Kriss