  • 1. Data: 2003-05-22 11:10:54
    Temat: Rabat na fakturze VAT
    Od: "Mik" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam dylemat z wystawieniem faktury VAT, tak żeby było
    i dobrze formalnie, i żeby sobie życia nie utrudniać.

    Otóż wystawiam fakturę na 6 produktów, każdy ma swoją
    ustaloną cenę i vat 22%. Jednak przed sprzedażą obiecałem
    klientowi, że jak kupi wszystkie 6 produktów dostanie rabat X zł
    od całowitej kwoty netto.
    No więc w moim programie ksieowym najlepiej zrobić mi w ten sposób:
    Pierwsze 6 pozycji wpisuję jakby nigdy nic, a jaką 7-mą pozycję
    wpisuję"Rabat", wartość netto -X zł (minus X zł), vat -Yzł, wartość
    brutto -Z zł. Wszystko pięknie się zgadza, tylko.... dużo się nasłuchałem
    o restrykcjach w uznawaniu faktur vat przez US. Ten ujemny vat i ujemna
    wartość brutto... Da się tak zrobić? Jeśli nie, to będę musiał sztucznie kombinować
    z przeliczeniami cent produktów, co wydaje mi się bez sensu, ale chyba można
    powiedzieć "Tu nie ma sensu, tu jest urząd skarbowy".

    Na marginesie - zanim tu napisałem dodzwaniałem się do mojego urzędu
    skarbowego. Spędziłem z godzinę na tych próbach - najlepszy wynik
    to taki że usłyszałem nagranie automatycznej sekretarki. Gdy zadzwoniłem
    do innego US, powiedzieli mi że udzielają informacji tylko tym, którzy są
    u nich zarejestrowani. Wniosek taki - jak chcesz się czegoś dowiedzieć,
    nie ma dla ciebie nikogo, ale jak przez swoją niewiedzę zrobisz coś źle,
    natychmiast ktoś się zjawi jakiś urzędnik do kontroli. To się nazywa troska
    o "zaufanie obywatela do Państwa".

    Dzięki

    Miki

  • 2. Data: 2003-05-22 19:15:50
    Temat: Re: Rabat na fakturze VAT
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    Mik chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > kombinować z przeliczeniami cent produktów, co wydaje mi się bez sensu,
    > ale chyba można powiedzieć "Tu nie ma sensu, tu jest urząd skarbowy".

    niestety wypada pokombinować przy cenach.Trzeba klientowi mówić że
    dostanie rabat x% i nie masz wtedy problemu.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 3. Data: 2003-05-23 20:41:28
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a m...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > niewiedzę zrobisz coś źle, natychmiast ktoś się zjawi jakiś urzędnik
    > do kontroli. To się nazywa troska o "zaufanie obywatela do Państwa".

    Przecież można powiedzieć że sięjest u nich zarejestrowanym :)
    Ja tak zawsze robię - jak pytają na jaką literę mam nazwsiko, żeby mnie
    gdzies przełączyć - mówię że na "X"
    ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 4. Data: 2003-05-24 21:10:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 May 2003, Mik wrote:

> [...]
    >+ o restrykcjach w uznawaniu faktur vat przez US. Ten ujemny vat i ujemna

    Przyznam że w pierwszej chwili pomyślałem: "a dlaczego nie ??"
    Ale po chwili refleksji sprawdzilem że już kiedyś przemyśliwałem
    nad podobnym problemem:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&th=69ae867998e4406b&rnum=2

    ...i tamta odpowiedź jest zdecydowana :)

    Tym razem mam wątpliwości :(, niemniej jeden z argumentów jest
    ten sam: na f-rze powinny być tylko towary i usługi.
    Zabawię się w "advocatus skarboli":
    Ja reflektuję *wyłącznie* na towar pn. "rabat" 128 sztuk :) ("dla
    okrągłego liczenia", oczywiście ;)), sprzedasz mi ? :)
    Przecież stosujesz ceny rynkowe, więc nie powinno byc problemu :)

    >+ Jeśli nie, to będę musiał sztucznie kombinować
    >+ z przeliczeniami cent produktów, co wydaje mi się bez sensu, ale chyba można
    >+ powiedzieć "Tu nie ma sensu, tu jest urząd skarbowy".

    Powiem tak: jeśli występują koszty uboczne przy zakupie (np. transport)
    to przy księgowaniu w cenie "zakupu z kosztami" (ja wiem, np. w celu
    wyznaczenia wartości magazynu ?) występuje podobne zjawisko: trzeba
    "jakoś" koszt uboczny podzielić na pozycje na fakturze. Np.
    proporcjonalnie do cen/wartości poszczególnych pozycji...
    Dokładnie tak jak u ciebie przy sprzedaży :(

    >+ Na marginesie - zanim tu napisałem dodzwaniałem się do mojego urzędu
    >+ skarbowego. Spędziłem z godzinę na tych próbach

    Ups. No to "u mnie" tak źle nie było (kiedyś dzwoniłem).

    [...]
> [...]
    >+ natychmiast ktoś się zjawi jakiś urzędnik do kontroli. To się nazywa troska

    A o co chodzi ??
    Przecież właśnie napisałeś że masz pewność: jak coś ztentegujesz to
    cię wykryją i ukarzą, więc masz 100% zaufanie... ;) ! NIE BIĆ ! :)

    pozdrowienia, Gotfryd