  • 1. Data: 2009-10-08 07:00:41
    Temat: Rachunek za taxi, jak to rozliczyć
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    Witam
    Wczoraj auto odmówiło mi posłuszeństwa, musiałem skorzystać z Taxi (miałem
    umówione spotkanie)
    Oczywiście wsiadając poprosiłem o fakturę, a potem dostałem:
    Paragon fiskalny, typowy wydruk z Vat
    Rachunek wypisany odręcznie z nadanym numerem i moimi danymi.

    No i teraz jak zaksięguję rachunek to Vat nie odpiszę.
    Paragonu nie mogę zaksięgować, bo nie ma na nim moich danych.
    Czy taksówkarz się pomylił bo 2-krotnie będzie miał przychód (raz z
    paragonu, raz z rachunku)
    Czy w gąszczu przepisów, rozporządzeń i innej radosnej twórczości
    przedstawicieli narodu, dla taksówek obowiązują jakieś inne wytyczne.

    Pozdrawiam
    boropi

  • 2. Data: 2009-10-08 07:10:22
    Temat: Re: Rachunek za taxi, jak to rozliczyć
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    boropi wrote:
> [...]
    > umówione spotkanie)
    > Oczywi?cie wsiadaj?c poprosi?em o fakture, a potem dosta?em:
    > Paragon fiskalny, typowy wydruk z Vat
    > Rachunek wypisany odrecznie z nadanym numerem i moimi danymi.
    >
    > No i teraz jak zaksieguje rachunek to Vat nie odpisze.
    > Paragonu nie moge zaksiegowaae, bo nie ma na nim moich danych.
    > Czy taksówkarz sie pomyli? bo 2-krotnie bedzie mia? przychód (raz z
    > paragonu, raz z rachunku)
    > Czy w g?szczu przepisów, rozporz?dzen i innej radosnej twórczo?ci
    > przedstawicieli narodu, dla taksówek obowi?zuj? jakie? inne wytyczne.

    powinienes dostac fakturę VAT

  • 3. Data: 2009-10-08 07:17:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Oct 2009 09:10:22 +0200, mysiar napisał(a):

    > powinienes dostac fakturę VAT

    Ciekawe. A jeśli taksówkarz nie jest VAT-owcem to też?

  • 4. Data: 2009-10-08 07:24:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Sprawdź jeszcze raz co napisałeś (czy nie zgubiłeś jakiegoś przecinka),
    bo nie bardzo mi to się zgadza. Potem sprawdź czy na paragonie fiskalnym
    jest naliczony VAT. To samo z tym "Vat Rachunkiem"

  • 5. Data: 2009-10-08 07:25:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

  • 6. Data: 2009-10-08 09:50:40
    Temat: Re: Rachunek za taxi, jak to rozliczya
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Sprawdź jeszcze raz co napisałeś (czy nie zgubiłeś jakiegoś przecinka), bo
    > nie bardzo mi to się zgadza. Potem sprawdź czy na paragonie fiskalnym jest
    > naliczony VAT. To samo z tym "Vat Rachunkiem"

    Nie przyglądałem się dokładnie temu paragonowi wcześniej, mój błąd, ale na
    usprawiedliwienie mam to, że byłem już mocno spóźniony:).
    Taksówkarz nie był vatowcem, ten paragon fiskalny jest bez naliczonego vatu.
    Jakoś się z tym pogodzę, trudno, zaksięguję rachunek a vatu nie odliczę bo
    go nie ma.
    A co do mojego 3 pytania, to czy dając mi rachunek i paragon jednocześnie,
    kierowca podwoił swój przychód?

    Pozdrawiam
    boropi

  • 7. Data: 2009-10-08 17:18:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "boropi" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jakoś się z tym pogodzę, trudno, zaksięguję rachunek a vatu nie odliczę bo
    > go nie ma.

    No to nie tez co manifestowac takiego minorowego nastroju.
    Skoro VAT-u ni ebylo, to nic nie zyskujesz ani nic nie tracisz.

    > A co do mojego 3 pytania, to czy dając mi rachunek i paragon
    > jednocześnie, kierowca podwoił swój przychód?

    Pewnie tak, ale wziawszy pod uwage ile ma klientow, ktorym nie wystawia ani
    paragonow ani rachunkow, to po prostu ten podwojony dochod stanowi tylko
    nieznacznie uspokojenie jego sumienia :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-10-08 19:17:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:

    > Pewnie tak, ale wziawszy pod uwage ile ma klientow, ktorym nie
    > wystawia ani paragonow ani rachunkow, to po prostu ten podwojony
    > dochod stanowi tylko nieznacznie uspokojenie jego sumienia :)

    A może nawet wystawione te papierki nie stanowią przychodu :-)

  • 9. Data: 2009-10-11 15:39:32
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    jureq wrote:

    > Ciekawe. A jeśli taksówkarz nie jest VAT-owcem to też?
    to przy wsiadaniu do taksówki można sprawdzić, wtedy nie masz takiego
    dylematu jak sie decydujesz na taxi i fakture :)