    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 0,75% można odliczać!
    Date: Wed, 9 Apr 2003 11:32:57 +0200

    > Otrzymałem od koleżanki wiadomość (potwierdzoną przez jej teścia :), że
    0,75%
    > podstawy ubezpieczenia zdrowotnego, nieodliczanego bezposrednio od podatku
    > PIT-5 - mozna sobie wrzucac w koszty - co prawda nie jest
    > to wielka kwota, bo 3 zl z kawalkiem, ale podobno mozna to robic jezeli
    chce
    > sie komus bawic w cos takiego.

    Ustawa o pdof (Art. 23, pkt. 58) mowi wprost, ze kosztem uzyskanie
    przychodu skladka zdrowotna NIE JEST.
    Czy tesc twojej kolezanki moze podac podstawe prawna swoich twierdzeń?

    > A dodatkowo pytanie - które będzie zapewne świadectwem mojej całkowitej
    > ignorancji jako przedsiębiorcy - w PIT-5 za marzec, składanym do 20
    kwietnia,
    > odpisujemy sobie zdrowotne płacone w miesiącu marcu - czyli to płacone do
    10
    > marca - w ZUSie za luty, prawda?
    > Bo ciągle się w tym gubię..

    W PIT-5 za marzec, skladanym do 20 kwietnia,
    odpisujesz sobie od podatku skladke zdrowotna placona w marcu (za luty).
    Tak jest klasycznie.
    Byc moze mozna tez inaczej, ale tu moja wiedze sie konczy.

    Pozdrawiam,

    latet