    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 0% VAT na paragonie
    Date: Thu, 14 Dec 2006 23:00:40 +0000 (UTC)

    > i juz ostatnia, jak widac co US to inna interpretacja:

    No właśnie. Tyle że teraz to mają być (albo już są) centralne
    interpretacje i ten burdel się skończy (mam nadzieję). I wszyscy
    będą albo dawali zwolnioną stawkę, albo 22%. Bo teraz to jest tak, że
    jak Merlin jest w urzędzie A i ma odpowiednią interpretację, to jedzie
    na całego, a jak autor wątków ma pecha być w urzędzie B, to sorry,
    płaci 22% od tego piątaka. 22% to i tak lepiej, bo były już takie
    akcje, żeby dał całego piątaka :)

    P.S. Stawka zwolniona niesie za sobą kilka kolejnych dylematów, na
    przykład czy przy takim refakturowaniu należy stosować proporcję VAT?

    P.S. #2 Ja w mojej działalności nie traktuję kosztów przesyłki jako
    zarobku. VAT od 5zł to nie jest wielka kwota. Dopóki się sprzedaje
    rzeczy droższe niż koszt przesyłki, dopóty podniesienie tych kosztów
    aby nie tracić na VAT będzie strawne dla klientów. A ile potencjalnych
    kłopotów odpada.
    --
    Samotnik