eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;) › Re: 1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;)
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;)
    Date: Thu, 27 Jan 2005 10:53:04 +0100

    On Thu, 27 Jan 2005, tester wrote:
    > + 1)Kupuję sobie jakąś rzecz na fakturę, dajmy na to na osławionym Allegro,
    > + czyli "zdalna transakcja" - przelew i towar w odpowiedzi (lub jakis sklep
    > + internetowy).
    > + Przypuszczam, ze faktura, którą otrzymałem nie jest do końca "prawa" lub
    > + rozmyśliłem się z chęci trzymania towaru "na firmę". Czy teraz jeśli wyrzucę
    > + sobie tą fakturę do przysłowiowego "kosza" i nie będę z jej tytułu czynił
    > + żadnych odpisów VATu (jestem na ryczałcie od usług + VAT) to coś mi za to
    > + grozi?

    Przeczytaj wątek: "księgowanie faktur - obowiązkowe?", w okolicy
    14-15 stycznia br.

    > + Czy coś również grozi takiemu sprzedawcy, który wystawił na mnie fakturę
    > + zakupu,przyjdzie do niego osławiona "kontrola krzyżowa" i zechce sprawdzić
    > + czy ja mam fakturę (oryginał) a ja ją sobie wyrzucę? A co by było gdy
    > + kupujący jest osoba fizyczna (szary ludek) i wywali sobie fakturę (przecież
    > + nie ma obowiązku jej trzymania)?

    To działa w drugą stronę: jak KUPUJĄCY odliczył VAT a u sprzedawcy
    nie ma kopii (wpisanej do ES i zaliczonej do podatku należnego)
    wtedy kupujący ma problem.
    Sprzedawca swoje zrobił, podatek zapłacił. Jak ktoś nic nie odliczył
    to Skarb Państwa szkody nie ma :)

    > + 2)Kupiłem drukarkę sobie na firmę powiedzmy za 600zł i wrzucam VAT
    > + w koszty(tylko tyle mogę na ryczałcie),

    Kpisz czy żartujesz ? No powiedz ?
    Jesteś VATowcem i NIE ODLICZASZ VAT ???
    Czy może nie odliczasz dlatego że prowadzisz *sprzedaż zwolnioną* (a to
    nie ma NIC do "bycia na ryczałcie" !) ??
    I jeszcze coś: jak ty koszty na ryczałcie liczysz ? ;)
    Aby na pewno nie pomieszałeś "kosztów" z "odliczeniem VAT naliczonego" ?

    > + poużywam powiedzmy ją rok i będę chciał
    > + ją sprzedać z firmy, bo np spodoba mi się nowszy model drukarki do
    > + firmy(świadczę usługi na ryczałcie, nie handluję sprzętem)
    > + a)Czy oprócz dołożenia VATu do ceny netto sprzedaży coś musze jeszcze robić
    > + (jakiś dochodowy po sprzedaniu od tego NETTO???)

    IM*H*O to jest dochód.... :(

    > + b)Czy wylatuję z ryczałtu pod groźbą prowadzenia handlu do KPIRU i jakies
    > + kary?

    Powoli, powoli.
    A ty się orientujesz aby co jest w ustawie ds. ryczałtu ???
    Od kiedy to na ryczałcie handel jest zabroniony ?!

    > + c)Jeśni ani a) ani b) to jak to rozwiązać???
    > + d)Czy jest jakis okres trzymania sprzętu w firmie, żeby nie zostać
    > + podciągniętym pod handel i wyrzuconym do KPIRu?

    ...ależ jest osobna stawka ryczłtu DLA HANDLU właśnie !!!
    Ech... podatniku, weź ty:
    www.podatki.pl
    zarejestruj się (darmowe)
    ...i przeczytaj.
    WSZYSTKO.
    Na początek ustawę i rozporządzenia o ryczałcie i VAT :)
    ....masz w plecy tydzień czytania i niestrawność, ale to już nie moja
    sprawa ;)

    > + Jak to jest w przepisach?

    :)
    Poczytaj te przepisy. Poważnie mówię :)