  • Data: 2007-09-12 08:41:49
    Temat: Re: 19% podatku od sprzedaży mieszkania
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    t...@o...pl wrote:

    > Ano, pożyczka jest z tego co bank ma, a kredyt z tego czego bank nie ma.

    A raczej z tego co ma, ale nie jest jego.

    O tej róznicy dot. pożyczki/kredytu nie myślałem. Ale wiem też że
    banki "pożyczenie pieniędzy":

    - na kupno nieruchomości, która jest też zabezpieczeniem - nazywają kredytem
    mieszkaniowym.
    - bez określenia celu - z wydaniem gotówki "do ręki", ale też z
    zabezpieczeniem na nieruchomości - nazywają pożyczką hipoteczną. Nie
    wiedzieć czemu taki kredyt/pożyczka jest mocno droższy/a...

    Podejrzewam że wątkosprawca wg. powyższego użył terminu "pożyczka
    hipoteczna".

    Oczywiście mówię o nazywaniu potocznym i marketingowym, bo pewnie w umowie
    jedno i drugie jest nazwane kredytem hipotecznym :).

    p. m.

    ps: czy w przypadku banku można mówić że wydaje swoje pieniądze? przecież
    one są nie do odróżnienia od tych z depozytów.