  • Data: 2007-09-12 09:26:38
    Temat: Re: 19% podatku od sprzedaży mieszkania
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 12-09-2007 o 10:41:49 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > zabezpieczeniem na nieruchomości - nazywają pożyczką hipoteczną. Nie
    > wiedzieć czemu taki kredyt/pożyczka jest mocno droższy/a...
    >
    > Podejrzewam że wątkosprawca wg. powyższego użył terminu "pożyczka
    > hipoteczna".
    >
    > Oczywiście mówię o nazywaniu potocznym i marketingowym, bo pewnie w
    > umowie
    > jedno i drugie jest nazwane kredytem hipotecznym :).
    >
    > p. m.
    >
    > ps: czy w przypadku banku można mówić że wydaje swoje pieniądze? przecież
    > one są nie do odróżnienia od tych z depozytów.

    Bank może nazywać cos marketingowo "kredytem", podczas gdy jest t pożyczka.
    Najłatwiej to sprawdzić po oprocentowaniu i obwarowaniach - kredyty mają
    ofkors
    niższe oprocentowanie i wyższe obwarowania.

    Co do tego:

    > A raczej z tego co ma, ale nie jest jego.

    Nic z tych rzeczy. Bank z jednej złotówki depozytów generuje np 10zł
    kredytów
    - to sa wirtualne pieniądze od których bank zbiera odsetki. Ty masz wkład,
    a ktoś ma z tego wkładu kredyt - czyli nagle macie 2x to samo. A bank
    zbiera
    odetki. I tak to się kręci.
    Bank centralny to jedynie nadzorca całego procesu, który ma budować
    zaufanie ludzi do całości.
    Faktycznie - zapobiega kryzysom - ale nie po to żeby ludziom żyło się
    lepiej, tylko po to
    żeby akcja kredytowa mogła się elegancko rozwijać.