    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[2]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Date: 29 Jul 2003 03:19:40 +0200

    Witam.

    Dnia 29 lipca 2003 o godzinie (00:10:24) napisano:

    b> Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomo?ci

    maup napisal(a):
    >A czy któreś ze zdań "na nie" podało JAKĄKOLWIEK podstawę prawną???

    Nie wiem, czy ktos podawal, ale to jest proste i bylo juz walkowane
    setki razy. Obowiazuja jeszcze w zakresie rejestracji osob fizycznych
    stare przepisy o ewidencji dzialalnosci gospodarczej. Okreslaja one
    warunki zgloszenia do ewidencji (art.88b prawo dzialalnosci
    gospodarczej), a tam jest mowa o "oznaczeniu przedsiebiorcy". Zas
    oznaczenie to jest dla osob fizycznych trojczlonowe: imie, nazwisko i
    nazwa, pod ktora wykonuje dzialalnosc (art. 4). Na jakiej wiec
    podstawie urzad moze wpisac do ewidencji tylko samo imie i nazwisko?

    Jezeli zas chodzi o stosowanie oznaczenia w dzialalnosci, ustawa nie
    nakazuje wprost poslugiwac sie w kazdym przypadku oznaczeniem, ale
    wymienia tam gdzie to konieczne - co najmniej w miejscu wykonywania
    dzialalnosci oraz przy niektorych ofertach oraz towarach i
    opakowaniach, wnioskach o koncesje, itd. (art. 11 i dalsze). Mozna
    jedynie dyskutowac o tym, czy w pozostalych przypadkach, nie
    wymienionych w ustawie, mozna sie poslugiwac jakas inna forma
    oznaczenia przedsiebiorcy - np. na fakturach. Od czasu, gdy wszystkich
    przedsiebiorcow obowiazywac bedzie ustawa o Krajowym Rejestrze Sadowym,
    sprawa bedzie jednoznaczna - trzeba sie bedzie poslugiwac oznaczenie
    przedsiebiorcy (art. 34).

    b> Widać wtedy nie czytałem tej grupy.
    b> Jednak w?ród moich znajomych jest wiele zarejestrowanych jednoosobowych
    b> działalno?ci bez nazw.

    A moze zostali wpisani przed wejsciem w zycie przepisow
    wprowadzajacych taki wymog?

    b> Czyżby "mój magistrat" nie wiedział? Ci od REGONU i NIP-u też nie wiedzieli,
    b> że można???

    Bo tak wlasnie wyglada praktyka urzednicza - urzednicy zamiast czytac
    ustawy, ktore ich obowiazuja, to robia tak, jak pani Krysia z pokoju
    obok, ktora pracuje od x lat i "wszystko wie".

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl