  • 21. Data: 2003-08-12 06:29:55
    Temat: Re: To ja zadałem pierwsze pytanie.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Budzik napisał:
    > Osobnik posiadający mail'a m...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Powinieneś wtedy, tak dla żartu spytać, co się zmieniło w ustawie, że nagle
    > NIP-b nie można składać samego, a kiedyś było można. :)

    A raczej, co sie stało że nagle przejrzeli na oczy, bo NIP-B od zawsze
    był wyłacznie załacznikiem do NIP głównego i nigdy nie było prawnych
    mozliwości składania NIP-B jako oddzielnego druku.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 22. Data: 2003-08-12 20:25:17
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a m...@e...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
> [...]

    > był wyłacznie załacznikiem do NIP głównego i nigdy nie było prawnych
    > mozliwości składania NIP-B jako oddzielnego druku.

    dokładnie to miałem na myśli :)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Henry Louis Mencken

  • 23. Data: 2003-08-15 20:18:25
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > dodatkowo prosiła mnie
    > o dołączenie ksera umowy z bankiem odnośnie konta.

    A to jej na co ?
    Brak zaufania do podatnika czy umie "przekaligrafowac" cyferki z umowy do
    NIPa ?

    Karol

  • 24. Data: 2003-08-16 09:46:54
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Tako rzecze a...@b...poczta.onet.pl:

    > A to jej na co ?
    > Brak zaufania do podatnika czy umie "przekaligrafowac" cyferki z umowy do
    > NIPa ?

    To prewencja przed sytuacją w której byle kto przychodzi i zmienia np. twój
    numer konta na jkiś inny i dostaje twoje pieniądze - zreszta działanie
    zgodne z ustawą o NIP.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
    wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...

  • 25. Data: 2003-08-16 10:46:12
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    twój
    > numer konta na jkiś inny i dostaje twoje pieniądze - zreszta działanie

    Dopiero po aferze "ze zwrotem" zaczeli dzialac zgodnie z ustawa ?

    Karol

  • 26. Data: 2003-08-17 08:59:54
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a a...@b...poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Dopiero po aferze "ze zwrotem" zaczeli dzialac zgodnie z ustawa ?

    Zgadza się. Niestety, akurat w przypadku tego zwrotu o którym słyszałem,
    przedstawiono w US umowę rachunku, a w banku założono fałszywe konto na
    daną firmę (prawdopodobnie dysponowano wpisem do KRS i regonem).
    Niestety USy nie mają (na wzór banków) możliwości sprawdzenia zeskanowanego
    w komputerze podpisu :(

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
    niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde

  • 27. Data: 2003-08-19 08:19:44
    Temat: Re[2]: To ja zadałem pierwsze pytanie.
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    B> Zgadza się.

    Ja bym nie byl taki pewny. Moze czesc, moze wiekszosc US zaczela
    dzialac zgodnie z ustawa, ale pojde o zaklad, ze jak zwykle to bywa,
    nie wszystkie... :)

    B> Niestety, akurat w przypadku tego zwrotu o którym słyszałem,
    B> przedstawiono w US umowę rachunku, a w banku założono fałszywe konto na
    B> daną firmę (prawdopodobnie dysponowano wpisem do KRS i regonem).

    Jezeli tak bylo jak piszesz, to nie US jest winny, tylko bank.
    Przeciez przy podpisywaniu umowy legitymuje sie osoby upowaznione do
    zawarcia umowy, w tym wypadku wpisane do KRS. No chyba, ze byly to
    osoby np. z odwolanego zarzadu, w czasie, gdy nowy zarzad nie zglosil
    jeszcze zmiany do KRS - wtedy i bank nie jest winny. Jesli byly to
    osoby trzecie, to musialy podrobic i dowod tozsamosci i Bog wie
    jeszcze co... Co oznacza, ze takie oszustwa na "malych firmach" raczej
    nie beda wystepowac ze wzgledu na koszty operacji.

    B> Niestety USy nie mają (na wzór banków) możliwości sprawdzenia zeskanowanego
    B> w komputerze podpisu :(

    Co swiadczy o tym, ze ten, co wymyslal i uchwalil* pakiet
    przeciwdzialania praniu "brudnych pieniedzy" (czego jednym z przejawow
    jest koniecznosc rozliczania pieniedzy w firmach przez bank) w ogole
    nie bral pod uwage technicznych uwarunkowan stosowania takiego prawa.
    Co ja zreszta wymagam myslenia nad konsekwencjami ustawy - to ponad
    sily ustawodawcy :(

    *dobrze wiemy kto ;)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---