  • 1. Data: 2002-10-08 21:06:03
    Temat: 2 rózne daty na fakturze z energetyki...
    Od: "Marcin Karpiński" <m...@o...plANTYSPAM>

    Witam;mam takie laickie pytanko, wiem że już o tym było, ale nie znalazłem w
    archiwum(prawdę mówiąc nie mam czasu szukać):dostałem fakturę z zakładu
    energetycznego.
    Miesiąc sprzedaży: wrzesień 2002
    Data wystawienia faktury: 02-10-2002

    Pytanie mam takie:w jakim miesiacu0we wrześniu czy październiku-wpisać to do
    KPiRa?

    Dzięki, pozdrawiam, Marcin.

  • 2. Data: 2002-10-10 20:17:39
    Temat: Re: 2 rózne daty na fakturze z energetyki...
    Od: "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl>

    wg daty wystawienia dokumentu
    - ann
    Użytkownik "Marcin Karpiński" <m...@o...plANTYSPAM> napisał w
    wiadomości news:anvhm8$gp4$2@news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-10-10 20:40:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ann napisał:
    > wg daty wystawienia dokumentu

    Takiego rozwiązania nie przewiduje ustawa o podatku dochodowym od osób
    fizycznych. Daje ona dwie możliwości - odliczanie wydatku w okresie
    którego wydatek *dotyczy* lub w okresie w którym go *poniesiono*.
    Dla podatku dochodowego data wystawienia dokumentu ma charakter wtórny.
    A więc fakturę *za* m-c wrzesień, wystawioną w październiku w takim
    czasie, że zaliczenie do kosztów września jest jeszcze mozliwe, można
    uznac za koszt września.
    A juz na pewno należy uznać za koszt roku 2002 fakture wystawioną w
    styczniu 2003 za grudzień 2002.
    O ile nie jest strasznym przestępstwem zaliczenie faktury w miesiącu w
    którym jest wystawiona, jeżeli dotyczy miesiąca tego samego roku, o tyle
    na przełomie lat trzeba uważać.

    Polecam uważną lekturę art.22 UoPDOF.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-10-10 21:48:48
    Od: "Krzysztof J" <k...@h...com>

    W sumie bezpiecznie jest zaliczyć do poździernika, bo zawsze można wliczyc w
    koszty fakturę w danym miesiącu lub następnym. Czyli, jeśli fakturę ze
    września z obiema datami wrześniowymi można odpisać w październiku to tym
    bardziej fakturę, o której mowa.
    Krzysiek

  • 5. Data: 2002-10-11 07:07:56
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Krzysztof J napisał:
> [...]
    > koszty fakturę w danym miesiącu lub następnym. Czyli, jeśli fakturę ze
    > września z obiema datami wrześniowymi można odpisać w październiku to tym

    Krzysiek, mylisz pojęcia i ustawy, a konkretnie VAT i dochodowy.
    Od kiedy to podatek dochodowy jest rozliczany miesięcznie?
    A o zasadzie kasy i memoriału słyszał?
    A o tym co i kiedy jest kosztem czytał?
    Nie?
    To niech poczyta i nie plecie publicznie, bo wstyd.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl