  • 11. Data: 2009-01-06 20:45:18
    Temat: Re: 2009 rok
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-06, MariuszM <m...@T...onet.pl> wrote:

    > Jak to się nie składa?

    Zwyczajnie.

    > Nawet jak powstaje obowiązek podatkowy, czyli mam dochód większy niż kwota
    > wolna od podatków, czyli muszę wpłacić zaliczkę i wtedy też nie składam PITu
    > 5?

    No jak bardzo chcesz to możesz. Ale obowiązku nie ma.
    AFAIK od 1 stycznia 2007.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2009-01-06 20:49:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-06, MariuszM <m...@T...onet.pl> wrote:

    > To dlaczego kolega wyżej podzielił tą kwoę przez 12?

    Może ma umowę o pracę?

    > Zawsze rozliczałem się miesięcznie, czyli teraz jakbym chciał kwartalnie
    > to zapewne do któregoś stycznia muszę wysłać jakieś pismo do US?

    Do 20 stycznia.

    > Osobno za PIT i osobno za VAT?

    Tak. Z tym, że VAT ma inne terminy - VAT możesz zadeklarować na minimum
    rok, czyli jak np. 9 miesięcy temu zadeklarowałeś że będziesz opłacać
    składki miesięcznie to na kwartalne jeszcze przejść nie możesz.

    A i trzeba uważać, żeby _nie_ zaznaczać metody kasowej rozliczania VAT.
    Kontrahenci czasem nie lubią tych z fakturami VAT MP. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2009-01-06 21:05:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 21:49:55 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Może ma umowę o pracę?

    > Do 20 stycznia.

    AFAIK do PIT terminem jest 20. lutego - data płatności pierwszej zaliczki
    miesięcznej. Ale lepiej sprawdzić w ustawie - art. 45 ust bodajże 3g.

    > Tak. Z tym, że VAT ma inne terminy - VAT możesz zadeklarować na minimum
    > rok, czyli jak np. 9 miesięcy temu zadeklarowałeś że będziesz opłacać
    > składki miesięcznie to na kwartalne jeszcze przejść nie możesz.

    No i do VAT trzeba zgłosić rozliczenia kwartalne przed rozpoczęciem kwartału.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-01-06 21:09:20
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

> [...]
    >
    > A i trzeba uważać, żeby _nie_ zaznaczać metody kasowej rozliczania VAT.
    > Kontrahenci czasem nie lubią tych z fakturami VAT MP. :)

    Dzięki wielkie za pomoc, trochę się to teraz pozmieniało, będę musiał sporo
    doczytać.
    Jeśli można prosić o jakieś linki to będę wdzięczny.
    Skoro nie trzeba składać PITów, to po co informować US o rozliczaniu
    kwartalnym? Chodzi o zaliczki? Czyli teraz mogę wpłacać raz na trzy
    miesiące?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 15. Data: 2009-01-06 21:29:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 22:09:20 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > Skoro nie trzeba sk?adaae PITów, to po co informowaae US o rozliczaniu
    > kwartalnym? Chodzi o zaliczki? Czyli teraz moge wp?acaae raz na trzy
    > miesi?ce?

    Tak

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-01-06 21:31:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 21:49:55 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > A i trzeba uważać, żeby _nie_ zaznaczać metody kasowej rozliczania VAT.
    > Kontrahenci czasem nie lubią tych z fakturami VAT MP. :)

    No właśnie, tak czytam archiwum i już kilka razy były takie ostrzeżenia.
    Tylko jak w praktyce można pomyłkowo zaznaczyć kasowość?
    Ja zaznaczałem na VAT-R 32.1, 36.2 i w 37 podawałem kwartał,
    30, 31, 33 zostawiałem puste.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-01-06 21:34:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Tak

    Myślisz, że można placic kwartalnie zaliczki
    bez żadnego poinformowania US?
    Masz pewność czy z glowy piszesz ;-)

  • 18. Data: 2009-01-06 21:36:34
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 22:34:02 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Myślisz, że można placic kwartalnie zaliczki
    > bez żadnego poinformowania US?
    > Masz pewność czy z glowy piszesz ;-)

    "Tak" się odnosiło do tego, że US trzeba informować
    właśnie po to żeby móc płacić kwartalne zaliczki

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 19. Data: 2009-01-06 23:22:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-06, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > AFAIK do PIT terminem jest 20. lutego - data płatności pierwszej zaliczki
    > miesięcznej. Ale lepiej sprawdzić w ustawie - art. 45 ust bodajże 3g.

    Są dwa terminy:
    - na zmianę okresu rozliczenia (miesięczne/kwartalne)
    - na zmianę sposobu (skala/liniowe/ryczałt/etc).

    Jedno z tego ma "do 20 stycznia", drugie "do 20 lutego".
    Ja nigdy nie pamiętam które kiedy. :) Ale właśnie sprawdzilem
    i "do stycznia" obowiązuje w przypadku zmiany sposobu
    (skala/liniówka).

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2009-01-06 23:23:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-06, Tomek <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Tylko jak w praktyce można pomyłkowo zaznaczyć kasowość?
    > Ja zaznaczałem na VAT-R 32.1, 36.2 i w 37 podawałem kwartał,

    Ale Ty doświadczony jesteś. A taki niedoświadczony to się naczyta na
    takim pit.pl że metoda kasowa lepsiejsza, nie rozróżni że NIE chodzi o VAT,
    myk zaznaczy. I klops na rok gotowy. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl