  • 31. Data: 2009-01-08 16:15:26
    Temat: Re: 2009 rok
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 10:57:47 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > Dzieki wszystkim za wyja?nienie :)
    > Czyli je?li bym wszed? w metode kasow? to poza tym, ?e moge straciae cze?ae
    > zleceniodawców pozostaj? same zalety? Jakie?

    VAT należny płacisz dopiero po otrzymaniu zapłaty. Jak jej nie otrzymasz,
    to płacisz po 90 dniach.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 32. Data: 2009-01-08 16:19:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2009, MariuszM wrote:

    > Dzięki wszystkim za wyjaśnienie :)
    > Czyli jeśli bym wszedł w metodę kasową to poza tym, że mogę stracić część
    > zleceniodawców pozostają same zalety? Jakie?

    Zamawiający i zleceniodawcy są motywowani do płacenia :)
    (aby móc odliczyć VAT).

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2009-01-08 16:31:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2009, cef wrote:

    > Problemem może być tylko odliczenie VAT, ale wystarczy zapłacić delikwentowi
    > w terminie 1 zł (słownie jeden zł) i cały VAT odliczyć.

    Poproszę o podstawę prawną - tylko żeby przy niej nie było tekstu
    <skreślony> :D

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-01-08 16:34:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2009, Wojciech Bancer wrote:

    > Zgodnie z przepisem § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia
    > 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy

    "rozporządzenie utraciło moc".

    Z dniem 1.XII.2008 (utraciło), masz spóźnienie :)

    > * uregulował część należności na rzecz małego podatnika
    > rozliczającego się metodą kasową,

    "w tej części".

    Dlaczego minister tego zaraz nie wpisał nie mam pojęcia.
    Ale teraz już jest:

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2009-01-08 16:50:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 17:19:12 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Zamawiający i zleceniodawcy są motywowani do płacenia :)
    > (aby móc odliczyć VAT).

    BTW gdzie jest przepis że kasowiec tez może odliczyć tylko to co zapłacił?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 36. Data: 2009-01-08 17:02:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-08, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > "rozporządzenie utraciło moc".
    > Z dniem 1.XII.2008 (utraciło), masz spóźnienie :)

    <#wyraz>. Ostatnio nie nadążam za zmianami. :(

    A jednak. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2009-01-08 17:13:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Poproszę o podstawę prawną - tylko żeby przy niej nie było tekstu
    > <skreślony> :D

    Ktoś musi śledzić te zmiany
    i być czujnym :-)

  • 38. Data: 2009-01-08 21:23:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 17:50:40 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > BTW gdzie jest przepis że kasowiec tez może odliczyć tylko to co zapłacił?

    Ok, mam, art. 86 ust. 16.
    I tak sobie myślę - czy by nie przejśc na MP, skoro wtedy tylko 21.1 i 86.16 muszę
    mieć na uwadze, bez pałowania się z całym 19 i 86.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 39. Data: 2009-01-08 22:57:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Ok, mam, art. 86 ust. 16.
    > I tak sobie myślę - czy by nie przejśc na MP, skoro wtedy tylko 21.1 i 86.16 muszę
    > mieć na uwadze, bez pałowania się z całym 19 i 86.

    Jak jesteś głównie zlecenio*dawcą* i zamawiającym to owszem :P
    (patrz posty, jak to zarządy i księgowi lubią napis "MP").

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2009-01-08 22:59:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2009, Wojciech Bancer wrote:

    > <#wyraz>. Ostatnio nie nadążam za zmianami. :(

    OSTATNIO?
    Ja tak mam od 7 lat :P
    Ile guzów oberwałem za przytaczanie "przeterminowanych" przepisów...
    Dobrze że na grupie, a nie od US :D

    pzdr, Gotfryd