  • 1. Data: 2002-11-13 18:41:51
    Temat: "Zapłacono gotówką"
    Od: "Niebieski" <i...@o...pl>

    Jak to jest z pokwitowaniem zapłaty za fakturę?
    Jeśli mamy na fakturze zapisane:

    Sposób zapłaty: GOTÓWKA

    to czy jest to wystarczający wpis, czy musi być jeszcze pieczątka "ZAPŁACONO
    GOTÓWKĄ"?
    --
    Pozdrawiam ...
    ... Niebieski

  • 2. Data: 2002-11-13 18:57:38
    Temat: Re: "Zapłacono gotówką"
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Niebieski" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    ..
    > to czy jest to wystarczający wpis, czy musi być jeszcze pieczątka "ZAPŁACONO
    > GOTÓWKĄ"?

    A kto pyta ?
    Urzędnik skarbowy, tak złośliwy, że głupi do granic absurdu ???

    Formalnie sposób zapłaty nie oznacza sposobu dokonania tej czynności.
    Mi się często zdarza płacić przelewem faktury na których sposób: gotówka.

    Zapłacono, to czas przeszły, czynność dokonana.

  • 3. Data: 2002-11-14 01:22:08
    Temat: Re[2]: "Zapłaconogotówką"
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 13 listopada 2002 o godzinie (19:57:38) napisano:

    b> Użytkownik "Niebieski" <i...@o...pl> napisał w wiadomo?ci
    ..

    b> A kto pyta ?
    b> Urzędnik skarbowy, tak zło?liwy, że głupi do granic absurdu ???

    b> Formalnie sposób zapłaty nie oznacza sposobu dokonania tej czynno?ci.
    b> Mi się często zdarza płacić przelewem faktury na których sposób: gotówka.

    b> Zapłacono, to czas przeszły, czynno?ć dokonana.

    Co gorsze (dla tych, dla ktorych jest to to samo), ze taka faktura
    jest formalnie niezaplacona i kontrahent, jesli jest nieuczciwy, moze
    domagac sie ponownej zaplaty. I ma ogromne szanse na wygranie przed
    sadem, gdyby doszlo do sporu przed ta instytucja.

    To nie jest tylko teoretyczne rozwazanie, bo spotkalem sie z takim
    przypadkiem dwa lata temu - firma spod Wroclawia w ten sposob sobie
    "dorabiala". Na szczescie szybko wpadli za inne przekrety.

    Jesli nie ma dopiska "zaplacone" (nie musi byc pieczatka), zawsze
    prosze o dopisanie tego na fakturze, nawet recznie, mimo nie tak znowu
    rzadkiego oporu ze strony sprzedawcow.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

    "Istnieje tylko jedna grupa ludzi, która myśli o pieniądzach więcej
    niż bogaci, a mianowicie ubodzy."

  • 4. Data: 2002-11-14 11:27:58
    Temat: Re[2]:
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) napisał(a):

    > Jesli nie ma dopiska "zaplacone" (nie musi byc pieczatka), zawsze
    > prosze o dopisanie tego na fakturze, nawet recznie, mimo nie tak znowu
    > rzadkiego oporu ze strony sprzedawcow.

    Masz rację, przejrzałem faktury i np. Carefour czy EMPik dał tylkoadnotację
    że faktura jest do paragonu nr XXX a na innych: gotówka i data zapłaty
    (termin płatnoci)=dacie wystawienia/sprzedaży... czy to wystarczy ?

    Pozdr.

    Sark

  • 5. Data: 2002-11-18 06:33:35
    Od: "Niebieski" <i...@o...pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mi się często zdarza płacić przelewem faktury na których sposób: gotówka.
    >
    > Zapłacono, to czas przeszły, czynność dokonana.

    Chodzi mi o to, czy jeśli zapłacę za fakturę w chwili jej wystawienia,
    to czy bez zwrotu "ZAPŁACONO GOTÓWKĄ" taka faktura
    jest wystarczającym dokumentem potwierdzającym zapłatę.

    --
    Pozdrawiam ...
    ... Niebieski

  • 6. Data: 2002-11-18 08:04:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Nov 2002, Niebieski wrote:
    [...]
    >+ Chodzi mi o to, czy jeśli zapłacę za fakturę w chwili jej wystawienia,
    >+ to czy bez zwrotu "ZAPŁACONO GOTÓWKĄ" taka faktura
    >+ jest wystarczającym dokumentem potwierdzającym zapłatę.

    IMHO jak najbardzie NIE jest - zapis "płatne gotówką" oznacza
    jak na mój gust ządanie zapłaty gotówką (bez wskazania konta
    i bez wyrażenia zgody na zapłatę np. czekiem lub wekslem),
    a nie dokonanie owej zapłaty...
    Albo osobny "KP" albo dopisek "zapłacono" !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-12-01 16:07:15
    Temat: Re[3]:
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 14 listopada 2002 o godzinie (12:27:58) napisano:

    S> Masz rację, przejrzałem faktury i np. Carefour czy EMPik dał tylkoadnotację
    S> że faktura jest do paragonu nr XXX a na innych: gotówka i data zapłaty
    S> (termin płatnoci)=dacie wystawienia/sprzedaży... czy to wystarczy ?

    IMHO stwierdzeniem zaplaty toto chyba nie jest (paragon, ktory trzymaja u
    siebie - tak). Ale nie popadajmy w paranoje :) - jesli chodzi o
    Carrefour i Empik, to raczej nie obawial bym sie z ich strony oszustwa
    TEGO TYPU. Zreszta byloby bardzo proste (IMO) udowodnienie przed
    sadem, ze zaplata byla - przeciez to typowa sprzedaz detaliczna,
    faktur przelewowych sie nie wystawia.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl