  • 1. Data: 2002-11-13 18:59:59
    Temat: Jak zaksiegowac...
    Od: "Konsul" <p...@p...fm>

    Witam serdecznie i prosze o rade:
    W jaki sposob zaksiegowac wplate na konto ZUS'owskie na podstawie
    potwierdzenia wplaty gotowkowkowej (brak wyciagu z rachunku). Chodzi mi
    oczywiscie o ksiegowanie kont 51 i 53 w KPiR.
    Z gory wielkie dzieki
    Pozdrawiam
    Konsul

  • 2. Data: 2002-11-13 23:57:16
    Temat: Re: Jak zaksiegowac...
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2002, Konsul wrote:

> [...]
    >+ potwierdzenia wplaty gotowkowkowej (brak wyciagu z rachunku). Chodzi mi
    >+ oczywiscie o ksiegowanie kont 51 i 53 w KPiR.

    Przyznam, że mam kłopot ze zrozumieniem pytania: czy ty
    podważasz fakt że wymienione w rozporządzeniu ds. KPiR
    "dowody wpłat pocztowych i bankowych" są dowodami
    księgowymi ?? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-11-14 06:13:22
    Od: "Konsul" <p...@p...fm>

    Oczywiscie nie smie podwazac jakichkolwiek faktow zapisanych w ustawach,
    jednak moja wiedza z zakresu ksiegowosci nie siega tak daleko, by z dowodu
    wplaty gotowkowej odczytac jego numer, ktory niewatpliwie nalezaloby wpisac
    w odpowiednia kolumne w KPiR.A moze sciezka po ktorej stapam prowadzi w
    niewlasciwa strone?

  • 4. Data: 2002-11-14 09:58:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, Konsul wrote:

    >+ Oczywiscie nie smie podwazac jakichkolwiek faktow zapisanych w ustawach,

    No, to jest tylko skromne rozporządzenie :)

    >+ jednak moja wiedza z zakresu ksiegowosci nie siega tak daleko, by z dowodu
    >+ wplaty gotowkowej odczytac jego numer, ktory niewatpliwie nalezaloby wpisac
    >+ w odpowiednia kolumne w KPiR.

    Zabijasz ćwieka wymaganiem numeru....
    Ale IMHO jest tak (z góry przyjmuję ew. krytykę):
    - UoPDoOF stanowi o KUP w art. 22
    - ta sama ustawa stanowi, że konkretnie dla KPiR "przepisy szczegółowe
    wyda minister" (art.24a.7). IMHO to znaczy że dla KPiR rozp. o KPiR
    mają pierwszeństwo przed innymi przepisami, o ile takowe
    stanowiłyby ew. przeszkodę w poruszanym przypadku.

    Rozp. o KPiR stwierdza w par.12.3("podstawą zapisów są dowody...").2:
    "inne dowody... - oznaczone numerem lub w inny sposób".
    Sądzę że uwiesiłaś się na tym punkcie :)
    IMHO - par. 13, w którym są "dowody opłat bankowych" ma wyraźnie
    zapis: "uważa się *również*..." - czyli od dowodów bankowych
    i pocztowych nie wymaga się numeru !
    Przyznam że wolałbym żeby jaki doradca od KPiR skomentował,
    ale to co czytam w rozporządzeniu...

    >+ A moze sciezka po ktorej stapam prowadzi w niewlasciwa strone?

    Powiem tak: mi się niezwykle spodobało stanowisko Maddy, w którym
    objasniła że wystawienie zbednego DW można co najwyżej uznać
    za nieprawidłowość księgowania, ale nie nierzetelność :)
    A krótko mówiąc - od czasów kiedy konta internetowe bez
    "dowodów wpłat z pieczątką" dopiero nastały wystawiam takie
    zbedne DW :] (w końcu ma być jednolicie przez cały rok ;>)
    - i choć masz znacznie "mocniejszy" dokument (jest podpis,
    prawda ?) to *może* spróbować wariantu z DW - będziesz
    miała upragniony numerek :), do tego nadany legalnie
    osobiście przez siebie :)
    [...]
    >+ > podważasz fakt że wymienione w rozporządzeniu ds. KPiR
    >+ > "dowody wpłat pocztowych i bankowych" są dowodami
    >+ > księgowymi ?? ;)

    A wKF: odpowiedzi pod cytatem łatwiej się komentuje... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-11-14 11:11:19
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > prawda ?) to *może* spróbować wariantu z DW - będziesz
    > miała upragniony numerek :), do tego nadany legalnie

    IMO, sposób dobry i ja tak praktykuję. Ponieważ musze czasami pokazywać
    oryginał jakiejś wplaty więc takiego kwitka nie podpinam do innych dokumentów
    księgowych z danego miesiąca ale kseruje na formacie A-4 tak aby na dole było
    sporo miejsca i tam wpisuję "Dowód wewnętrzny nr XX" opisuję sprawę, pieczęć
    i podpis, data. Widaomo o co chodzi a jak będzie potrzeba pokazania oryginału
    to prosaze bardzo, jest taka możliwość.

    Pozdr.

    Sark

  • 6. Data: 2002-11-14 11:13:15
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > objasniła że wystawienie zbednego DW można co najwyżej uznać
    > za nieprawidłowość księgowania, ale nie nierzetelność :)

    Chciałbym tez dołączyć do grona wielbicieli tej interpetacji dookonanej przez
    Maddy więc czy mógłbyś linkiem rzucić :-))

    Sark

  • 7. Data: 2002-11-14 11:42:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, Sark wrote:
    [...]
    >+ Chciałbym tez dołączyć do grona wielbicieli
    >+ tej interpetacji dookonanej przez
    >+ Maddy więc czy mógłbyś linkiem rzucić :-))

    Ależ proszę:
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&safe=off&th=e00cb5e25ef8e8e4&seekm=ao9l5
    b%247hr%241%40news.tpi.pl#link11

    BTW: we wcześniejszej części jest również jej stanowisko że do
    "kwitka z poczty" DW nie trzeba (z czym się jak najbardziej
    zgadzam 'od zawsze', w odróżnieniu od moich wcześniejszych
    wątpliwości co do "zbędnego DW"). Towar rzadki, czyli
    post z którym Maddy na prhn powędrowała :) też tam jest :)

    W przypadku ogólnym po:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_q=dow%F3d%20%7
    C%20dowodu&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.podatki&as_uaut
    hors=maddy%20&lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_
    miny=2002&as_maxd=14&as_maxm=11&as_maxy=2002&num=100
    &hl=pl
    ...mozna różności poczytać ;), polecam !
    - oczywiście jest to wynik:
    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    dow%C3%B3d+%7C+dowodu+group:*.podatki+author:maddy&n
    um=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&safe=off&as_drrb