    From: "MDK" <a...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Absurd czy ja czegoś nie rozumiem
    Date: Fri, 16 Jan 2004 13:25:32 +0100
    <btlrhs$sel$1@nemesis.news.tpi.pl> <btltqm$1un$1@flis.man.torun.pl>
    <btm3d3$4q$1@nemesis.news.tpi.pl> <btm8ch$otd$1@flis.man.torun.pl>
    <btmjpc$kcl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <btp4hl$pfq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <bu27bn$ho0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <bu3snr$cji$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <bu6ovh$hf4$1@nemesis.news.tpi.pl> <bu6psr$kae$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > Użytkownik MDK napisał:
    >
    > [tu wyrżnięty przez MDK nagłowek Gotfryda]

    > Oczywiście że nie. Art. 20 mówi że każdy zakup mozna wyodrębnić.
    > A dopiero kiedy to jest niemożliwe stosuje się proporcje.
    > Wyodrębnianie zakupów służących sprzedazy opodatkowane lub zwolnionej
    > jest podstawową zasadą.
    > W 99% przypadków kupując towar wie się już z jaka stawka zostanie
    > sprzedany (pomijam ewentualne zmiany przepisów pomiędzy zakupem a
    > sprzedażą).
    Już o tym pisałem.
    To jest pusty zapis .Każda kontrola może to bez problemu podważyć .
    W parktyce nigdy się nie da wyodrębnić, ponieważ
    koszty ogólne media etc , nie dadzą sie przyporżadkować
    do sprzedaży opodatkowanej lub zwolnionej i to w żaden sposób.
    Ustawodawca nie dopuszcza tu oszacowania.
    Wg mnie powinien i wszystko było by w porządku

    > Kwestia typu darowizna zwolniona z VAT to margines.
    > No chyba że znasz przedsiębiorcę ktory np. połowę zakupionego towaru
    > przeznacza na darowizny dla szkół albo domów dziecka i na dodatek tego
    > nie planuje.
    Nie wgłebiał bym się w to co jest zwolnione, sama zasada liczenia strukturą
    jest beznadzeinie głupia.

    > Pomijając wszystko inne, w życiu, nie tylko w podatkach, trzeba
    > przewidywac konsekwencje własnych posunięć.
    Mówisz oczywiste rzeczy.
    Po to poruszyłem ten wątek żeby ludzie poczytali
    i mieli dane do przewidywania posunięć.
    Nie ma nic gorszego jak dostać po głowie "za niewinność" w wyniku
    nieświadomości
    czy też roztargnienia ustawodawcy.

    > Oczekiwanie ża akurat tu unikniemy odpowiedzialności za nieporzemyślane
    > decyzje jest troche dziecinne.

    Nieświadome liczenie VAT strukturą nie jest nieprzemyślane.
    Ustawodawca napisał "zwolnione" więc wszyscy podświadomie
    uważają że VAT nie ma .Tymczasem mało że jest ( o tym księgowi wiedzą)
    to bywa że jest kilkakrotnie większy od 22% (o tym najczęsciej nie wiedzą)
    Wrzuca się dane do komputera , klint straci 500zł na transakcji za 20zł
    Nikt nie zauważy przy podatku rzędu 20000zł.
    Gdyby nie jakaś drobna transakcja miałby w kieszeni 500zł .
    1-żadne prawo nie powinno być tak skonstruowane
    2-Sugerowanie podatnikowi że coś jest zwolnione z VAT gdzy w rzeczywistości
    się płaci
    jest OSZUKIWANIEM ! ludzi.

    Ta stawka powinna się nazywać "bez możliwosci odliczeń VAT"
    lub odzwierciedlając prawdziwe działanie stawki "z wielokrotnie naliczanym
    VAT"

    Pozdrawiam
    Karol