  • Data: 2004-01-16 20:20:00
    Temat: Re: Absurd czy ja czegoś nie rozumiem
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MDK" <a...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:bu9chm$9u2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Kurcze ,
    > Wciąż piszesz o towarach popadających w strukturę.
    > Tak nie jest !
    > Cała księgowość firmy musi być liczona strukturą.

    Otóż Ty uważasz, że do struktury należy brać cały
    podatek naliczony, a część grupy uważa, że
    tylko ten, który nie jest w całości związany ze sprzedażą
    opodatkowaną.

    Z ciekawości przestudiowałem rzeczony artykuł 20
    (nie miałem z nim nigdy do czynienia)
    Wywnioskowałem, że rozumujesz następująco:
    Koszty:
    -zakup towaru handlowego 100 000 + VAT
    do sprzedaży opodatkowanej
    -koszty ogólne - 1000 + VAT
    Sprzedaż:
    -towar handlowy 10 + VAT
    -usługa zwolniona 990 + 0 (zw)

    I teraz uważasz, że struktura
    jest 1% do 99% i odliczyć możesz
    tylko 220zł z towarów handlowych
    i 2,2zł z kosztów ogólnych?

    A niektórzy uważają, że
    zakup 100 000 + VAT jest w całości
    związany ze sprzedażą opodatkowaną
    i odliczają 22 000,
    a od kosztów ogólnych 2,2zł
    (wg procentowego udziału w tym miesiącu)

    I uważasz, że to źle?

    > ja czytając art 20 ty nie widze możliwości interpretacji
    > innej niż jest w tekście
    > "Art. 20.
    > 1. Podatnik dokonujący sprzedaży towarów opodatkowanych i
    zwolnionych od
    > podatku obowiązany jest do odrębnego określenia kwot podatku
    naliczonego,
    > związanych ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną."
    >
    > Powiedz jak wyodrębnisz koszty firmy zwolnione ze sprzedażą
    zwolnioną, gdy
    > pod jednym dachem odbywa się jedna i druga ?

    Ja tam interpretuję inaczej.
    Na początku wyodrębniam kwoty podatku
    związane ze sprzedażą opodatkowaną (art 20.1)
    czyli te związane z zakupem towaru handlowego,
    który kiedyś tam sprzedam jako opodatkowany.
    I obniżam należny - art 20.2

    A od kosztów przy których wyodrębnienie
    nie jest możliwe (koszty ogólne) mogę TAKŻE (art20.3)
    zmniejszyć wg udziału procentowego sprzedaży.

    Słowo TAKŻE wydaje się być kluczowe.
    Przynajmniej ja tak zrozumiałem ten artykuł.