  • Data: 2007-10-14 12:01:46
    Temat: Re: Adres na FV - czy moze byc....
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Piszę o czymś innym. Oczywistym jest, że trzeba podawać adres siedziby (w
    > przypadku osób prawnych). Siedzibę Makro ma w Warszawie, więc na fakturach
    > z Bielska-Białej musi o niej pisać. Niemniej zastanawia mnie, po co się
    > zgłasza w przypadku DG osób fizycznych ten adres siedziby, skoro z ustawy o
    > VAT wynika i tak, że trzeba się w praktyce posługiwać adresem zamieszkania.
    > To jest do kitu, bo co prawda ewidencja jest jawna i każdy się dowie, gdzie
    > taki przedsiębiorca mieszka, niemniej niepisanie tego na fakturach
    > przynajmniej zwalnia od tego, że klienci Cię w domu nachodzą.

> [...]
    Przez kilka lat walczyłem z US i ZUS aby wysyłali mi wszystko co dotyczy
    działalności na podany adres siedziby a nie domowy z prostej przyczyny. Moja
    lepsza połowa dostaje drgawek jak widzi urzędowe pismo. Nie skutkowało. Aż przy
    okazji aktualizacji danych dołączyłem do NIP 1 informację że pisma kierowane na
    adres inny niż podany w formularzu aktualizacyjnym nie będą odbierane i
    wreszcie poskutkowało. To samo zrobiłem więc z ZUS-em i też poskutkowało. Czyli
    można zmienić ichnie przyzwyczajenia. A adres siedziby zamiast domowego piszę
    na fakturach od poczatku, czyli od jakichś 18 lat. Nikt niogdy się tego nie
    czepiał.