eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Aktualizacja wpisu EDG w związku z PKD
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2004-10-28 18:15:46
    Temat: Aktualizacja wpisu EDG w związku z PKD
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Kiedyś tutaj ktoś pisał, na co się powoływać, żeby przy aktualizacji
    wpisu dla wpisania numerków PKD nie płacić za to. Wstrętne babsko w UM
    chce koniecznie kasy (tam zawsze były problemy z nimi). Mógłby ktoś
    przypomnieć, bo w archiwum nie umiem znaleźć?
    --
    Samotnik


  • 2. Data: 2004-10-28 19:09:10
    Temat: Re: Aktualizacja wpisu EDG w związku z PKD
    Od: janusz <b...@n...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:
    > Kiedyś tutaj ktoś pisał, na co się powoływać, żeby przy aktualizacji
    > wpisu dla wpisania numerków PKD nie płacić za to. Wstrętne babsko w UM
    > chce koniecznie kasy (tam zawsze były problemy z nimi). Mógłby ktoś
    > przypomnieć, bo w archiwum nie umiem znaleźć?


    Jesli nic nie zmieniasz tylko dopisujesz PESEL i PKD do rodzajów
    prowadzonej działalności juz znajdujacych sie na wpisie to to jest
    bezpłątne.

    Ustawa o swobodzie gospodarczej


  • 3. Data: 2004-10-28 19:48:17
    Temat: Re: Aktualizacja wpisu EDG w związku z PKD
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>


    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał
    > Kiedyś tutaj ktoś pisał, na co się powoływać, żeby przy aktualizacji
    > wpisu dla wpisania numerków PKD nie płacić za to.

    Re : W dniu 1 stycznia 2004 r weszła w życie Ustawa o zmianie ustawy Prawo
    działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw z 11 listopada 2003 r
    (Dz.U. nr 217 poz. 2175). Art. 8 noweli nakłada na osoby prowadzące
    działalność gospodarczą obowiązek uzupełnienia w terminie do 31 grudnia
    2004 r danych w prowadzonych przez urzędy gmin/miast ewidencji działalności
    gospodarczej o informacje wyszczególnione w art. 7 "b" ust. 2 Ustawy Prawo
    działalności gospodarczej.

    Niektóre urzędy gmin i miast przy realizacji tego obowiązku przez
    prowadzących działalność
    gospodarczą pobierają opłatę skarbową w wysokości 50,- zł - jak za zmianę
    wpisu w ewidencji. Działanie takie jest naruszeniem prawa.

    W sprawie tej jednoznaczne stanowisko zajęło Ministerstwo Gospodarki Pracy i
    Polityki Społecznej w piśmie nr DR/1474/II/MZ/04,
    Cytuję
    "6. Kwestia pobierania przez organ ewidencyjny opłaty za uzupełnienie wpisu
    na mocy art. 8 noweli. Ponieważ powyższy artykuł nie definiuje uzupełnienia
    w odniesieniu do pojęcia "zmiany wpisu" oraz nie łączy uzupełnienia z
    określoną płatnością, dlatego należy przyjąć iż za uzupełnienie nie pobiera
    się opłaty."
    publikując także stosowną informację dla gmin w tej sprawie na witrynie
    internetowej MGPiPS :
    http://www.mpips.gov.pl/wiadomosci_szczegoly.php?nr=
    3171&id_doc=3171&dokument=3171
    Osoby, które zostały już zmuszone przez urzędników gminnych do wniesienia
    opłaty za uzupełnienie danych mogą zażądać natychmiastowego zwrotu tej
    opłaty wraz z odsetkami ustawowymi pod rygorem skierowania sprawy do
    postępowania sądowego (nie ma żadnej mozliwości przegrania takiej sprawy) ,
    a także pisemnego wyjaśnienia przyczyn, dla których nienależną opłatę
    pobrano.
    Osoby, które będą uzupełniały swoje dane w urzędach gmin winny czynić to NIE
    NA DRUKACH ZGŁOSZENIA/ZMIANY ZGŁOSZENIA (zmiana danych w zgłoszeniu podlega
    opłacie skarbowej), a odrębnymi pismami z wyraźnym zaznaczeniem, że jest to
    uzupełnienie danych czynione w trybie art. 8 noweli (Ustawa o zmianie ustawy
    Prawo działalności gospodarczej). W przypadku czynienia trudności przez
    urzędników - pismo należy pozostawić za pokwitowaniem w sekretariacie wójta,
    albo wysłać listem poleconym. NIE WNOSIĆ ŻADNYCH OPŁAT !
    Po 14 dniach urząd ma obowiązek dostarczyć osobie uzupełniającej dane
    zaświadczenie zawierające treść uzupełnionego wpisu. Jeżeli tego nie
    uczyni - łamie prawo ! Jeśli po 1 stycznia 2005 r przedsiębiorca na skutek
    braku zaświadczenia zawierającego uzupełnione dane (zgłoszone uprzednio
    gminie) poniesie mierzalne straty finansowe - istnieje podstawa do
    roszczenia wobec gminy na drodze cywilno-prawnej. Natomiast urzędnik,
    któremu udowodnimy winę - może stracić 3 swoje pensje.

    Ponadto :
    1) O fakcie żądania opłaty powiadom Regionalną Izbę Obrachunkową (już oni
    niedouczonej urzędniczne dadzą popalić) i właściwego wojewodę żądając
    pisemnych wyjaśnień w terminie określonym w KPA
    2) Natychmiast o sprawie powiadom Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w
    Warszawie. Tematem tym zajmuje się p. Marcin Zembaty , adres :
    m...@m...gov.pl podając oczywiście szczegóły - w tym dane personalne
    urzędniczki. Pan Zembaty w tej sprawie sprowadził do parteru całe
    województwo lubelskie, gdzie w 90 % gmin żądano opłat.
    3) Zainteresuj sprawą lokalną prasę, za pośrednictwem której warto
    powiadomić wszystkich, od których urzędnicy wyłudzili pieniądze, aby
    zażądali ich zwrotu wraz z należnymi odsetkami oraz wyjaśnień przyczyn, dla
    których pobrano nienależne opłaty. Jak niedouczonym urzędnikom przyjdzie po
    nocach pisać kilka tysięcy pism z wyjaśnieniami i robić tyleż przelewów
    (zwrotów pieniędzy) - może zaczną wykonywać to, za co im płacimy jako
    podatnicy.

    Szkoda, że nie podajesz gminy , danych personalnych urzędniczki i danych
    personalnych wójta/burmistrza/prezydenta.

    Pozdrawiam AR




  • 4. Data: 2004-10-29 04:46:30
    Temat: Re: Aktualizacja wpisu EDG w związku z PKD
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>


    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał
    > 2) Natychmiast o sprawie powiadom Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
    w
    > Warszawie.

    Re : Drobna pomyłka - oczywiście chodzi o Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
    Andrzej R.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1