  • 1. Data: 2004-10-28 11:13:42
    Temat: zatrudnienie rodziny we własnej firmie i szkolenia.
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Witam,

    To, że wydatki na zatrudnienie członka najbliższej rodziny (ATSD czy
    dotyczy to również dziecka, które prowadzi oddzielne gospodarstwo
    domowe?) nie są kosztem podatkowym jest mi wiadome. Ale czy ewentualne
    szkolenia owego dziecka-pracownika - jak najbardziej przydatne mu w
    wykonywanej pracy mogą być już za taki (podatkowy) koszt uznane? Jeśli
    tak, to czy są jakieś ograniczenia w wydatkach na te szkolenia? kwota
    lub np. wymóg zatrudnienia na cały, a nie część etatu?

    Dziękuję.
    Zbyszek Tuźnik
    zb(podkreślnik)tuznikpocztaonet

  • 2. Data: 2004-10-28 11:24:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Zbyszek Tuźnik wrote:

> [...]
    > tak, to czy są jakieś ograniczenia w wydatkach na te szkolenia? kwota
    > lub np. wymóg zatrudnienia na cały, a nie część etatu?

    Nie ma wymogów oprócz "poniesienia kosztu w celu osiągnięcia
    przychodu". Możesz szkolić nie tylkopracownika, także osobę
    wspólpracującą.

  • 3. Data: 2004-10-28 11:26:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Zbyszek Tuźnik napisał:

> [...]
    > dotyczy to również dziecka, które prowadzi oddzielne gospodarstwo
    > domowe?) nie są kosztem podatkowym jest mi wiadome. Ale czy ewentualne

    Tylko zatrudnienie małżonka i małoletnich dzieci. Cała reszta rodziny
    "jest kosztem" ;-)

> [...]
    > tak, to czy są jakieś ograniczenia w wydatkach na te szkolenia? kwota
    > lub np. wymóg zatrudnienia na cały, a nie część etatu?

    Nie ma, poza tym że musi to byc pracownik albo osoba współpracująca.
    Masz udowodnić że to szkolenie jest potrzebne danej osobie do pracy albo
    wpłynie na ta pracę dodatnio. I wystarczy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-10-28 13:45:14
    Od: janusz <b...@n...pl>

> [...]

    > domowe?) nie są kosztem podatkowym jest mi wiadome. Ale czy ewentualne
    > szkolenia owego dziecka-pracownika - jak najbardziej przydatne mu w

    Zeby zaliczyć w koszty to musi byc jakis stosunek prawny łączacy osobę
    szkolona a firmą. Jesli jestes wąłscicielem lub pracownikiem to taki
    stosunek istnieje i mozna wtedy wydatki na szkolenie zaliczyc w koszty
    uzyskania przychodu.
    Syn pełnoletni jesli bedzie pracownikiem to tez mozna koszty szkolenia
    tak zaliczyc.

  • 5. Data: 2004-10-28 13:50:09
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Użytkownik janusz napisał:

    > Syn pełnoletni jesli bedzie pracownikiem to tez mozna koszty szkolenia
    > tak zaliczyc.

    A pełnoletnia córka? :)
    Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwiania moich wątpliwości - a
    więc *wszystkim* którzy wypowiedzieli się w tym wątku (jak na standardy
    usenetu to MSZ prawdziwa rzadkość) serdecznie dziękuję.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-10-29 13:00:16
    Od: "insulation" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szkolona a firmą. Jesli jestes wąłscicielem lub pracownikiem to taki
    > stosunek istnieje i mozna wtedy wydatki na szkolenie zaliczyc w koszty

    A mnie kiedyś w US "uświadomili" że skoro jestem włascicielem to
    moje szkolenia nie wchodzą w koszty.
    To jak ma być, w końcu urzędnik decyduje jakie jest prawo :((
    Czy studia to szkolenie ?

    wini

  • 7. Data: 2004-10-29 22:09:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2004, insulation wrote:
    [...]
    >+ A mnie kiedyś w US "uświadomili" że skoro jestem włascicielem to
    >+ moje szkolenia nie wchodzą w koszty.

    Hm... a jakąś "podstawę" wskazali ?
    Rozumiem że NIE chodzi o szkolenie alpinistyczne dla właściciela
    firmy transportowej na przykład... no chyba żeby to był transport
    wysokogórski wspinaczkowy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)