  • Data: 2015-12-29 21:41:30
    Temat: Re: Ale o co choooodzi?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-29 o 10:31, Michał pisze:

    > Ja tylko z małą uwagą, że podobne wyliczenia można przeprowadzić
    > także dla PIT - np. dla liniowego można napisać:

    W taki sposób można wytłumaczyć wszystko.
    Można nawet bez sensu napisać, że skoro 190 wziąłeś
    od klienta, to Twój dochód jest 810 czyli podatku jest 154,
    więc odliczam sobie od kwoty którą klient wpłacił czyli wtedy dochodu
    mam 656 czyli podatek 125 itd itd.

    > A jeżeli tak, to trochę nie rozumiem czemu podkreśla się
    > transparentność VAT, a PIT już nie (przynajmniej jakoś nie
    > słyszałem).

    Nie słyszałeś, bo tak nie jest.
    W sumie najłatwiej jest zrozumieć mechanizm VAT
    jak prowadzi się działalność, gdzie jest dochód,
    ale nie płaci się praktycznie VAT.
    Odpadają problemy, które przynoszą złą sławę VAT - czyli brak płatności
    od klienta,
    przy jednoczesnym obowiązku zapłaty tegoż podatku do US.
    Ale pojawia się problem: jak zapłacić kontrahentom krajowym, kiedy
    wpłata jest tylko netto? I wtedy widać skąd się pojawia i jak "migruje"
    ten VAT.