  • 21. Data: 2015-12-20 10:42:43
    Temat: Re: Ale o co choooodzi?
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 09:32, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Wyciągnąłem poniższe twierdzenie

    > do osobnego listu, żeby w końcu je obalić jasno i żeby nie wracało.
    > Twierdzenie można obalić podając kontrprzykład. Tym kontrprzykładem
    > jestem ja. Od 1 stycznia wyszedłem z VAT i moje przychody wzrosły z tego
    > powodu o około 23%.

    Tylko w bardzo specyficznych przypadkach, które nijak nie obalają zasady
    ogólnej.

    1) VATowiec
    Sprzedaje za 1000,00 +VAT = 1230,00 zł
    Kupuje (jakieś koszty) za 500,00 +VAT = 615,00 zł
    Odprowadza (do US) 115,00 VAT + PIT(np.18%) 90 zł = 205 zł

    Przychód: 1230 zł
    Rozchód: 615,00 + 115,00 VAT + 90 zł (PIT) = 820 zł
    Zostaje: 410,00 zł

    2) NieVATowiec
    Sprzedaje za 1230,00 zł
    Kupuje (jakieś koszty) za 615,00 zł
    Odprowadza (do US) PIT(np.18%) = 110,70 zł

    Przychód: 1230,00 zł
    Rozchód: 615,00 +110,70 zł = 725,70 zł
    Zostaje: 504,30 zł

    I co z tego? To, że kontrahent VATowiec będzie wolał dać
    robotę/zlecenie/zrobić zakup od VAtowca.

    Bo będzie wolał dostać fakturę na 1000,00+230 VAT
    Niż na 1230,00 od nieVATowca.
    Żebyś mógł konkurować z VATowcem musiałbyś wystawić rachunek na 1000,00 zł

    I wtedy masz:
    3)
    Sprzedajesz: 1000,00 zł
    Kupujesz (jakieś koszty): 615,00 zł
    Odprowadzasz (do US) PIT (np.18%) = 69,30 ZŁ

    Przychód: 1000,00 zł
    Rozchód: 615,00 + 69,30 = 684,30 zł
    Zostaje: 315,60 zł

    > Niniejszym więc udowadniam, że dla mnie VAT nie był
    > przezroczysty i że mnie interesował.

    Więc udowodniłeś, że dla ciebie nie był przezroczysty, bo masz takich
    specyficznych klientów, a konkurencja i rozwój cię nie interesują.

    Nie każdy ma tak jak ty, wręcz jesteś przypadkiem marginalnym, więc twój
    przypadek nie przeczy zasadzie ogólnej, że VAT dla VATowca jest
    przezroczysty. Twój przypadek nie jest zasadą - jest wyjątkiem, a co
    najwyżej dotyczy niewielkiego odsetka firm.
    A już na pewno nie jest powodem do twierdzenia, że VAT należy
    zlikwidować (i zostawić tylko PIT), bo akurat w twoim przypadku tak
    wychodzi, więc jak ty tak masz to cała reszta też...

    > Teraz mnie nie interesuje, bo nie
    > jestem VATowcem. Taki kontrprzykład obala powyższe twierdzenie.

    Pokazuje skalę działalności twojej firmy. Nic więcej.

    > Proszę więc abyś przeformułował błędne twierdzenie, zwłaszcza w
    > kontekście ciągłego czepiania się ad personam mnie.

    Dobrze. Misiaczku.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2015-12-20 15:20:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.12.2015 o 09:54, Kviat pisze:

    > (...)

    > O ja pierdziu... czy ktoś tu pisał, że potrzebujesz?

    Języka polska dla ciebie zbyt trudną jest. EOT.

    > Skoro tam VAT _nie_ma_, to czemu gorzej z VAT?

    No bo go tam nie ma, więc z nim gorzej, bo tą metodą się go nie obniży.

  • 23. Data: 2015-12-20 15:23:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.12.2015 o 10:42, Kviat pisze:

    > Tylko w bardzo specyficznych przypadkach

    Jeżeli sprzedaż usług nieVatowcom jest dla ciebie specyficzna, to tak.

    Tylko nie zapomnij, że nievatowiec jest na końcu każdego łańcucha. Więc
    specyficzność spada. Ale nawet jak nie, to sprawdź łaskawie ilu jest w
    Polsce vatowców a ilu nievatowców i powiedz, co jest bardziej specyficzne.

  • 24. Data: 2015-12-20 15:32:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.12.2015 o 15:23, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > specyficzność spada. Ale nawet jak nie, to sprawdź łaskawie ilu jest w
    > Polsce vatowców a ilu nievatowców i powiedz, co jest bardziej specyficzne.

    Vatowcem opłaca się być, jak się dokłada maciupeńką swoją wartość
    dodaną. A i to wtedy jest takie Opłaca Się, Bo Vat Wokoło Szaleje, Więc
    Co Ja Biedny Żuczek, a nie dlatego, żeby ten Vat nie uderzał w Vatowca.
    Uderza niezależnie. Tylko czasami ucieczka w nieVAT nie pomaga. Czasami.

  • 25. Data: 2015-12-20 16:59:29
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 15:20, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Języka polska dla ciebie zbyt trudną jest. EOT.

    No widzę właśnie.

    > No bo go tam nie ma, więc z nim gorzej, bo tą metodą się go nie obniży.

    Genialna logika.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 26. Data: 2015-12-20 17:07:04
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 15:23, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Jeżeli sprzedaż usług nieVatowcom jest dla ciebie specyficzna, to tak.
    >
    > Tylko nie zapomnij, że nievatowiec jest na końcu każdego łańcucha.

    Więc on właśnie płaci VAT.
    Czego jeszcze nie rozumiesz?

    > Więc
    > specyficzność spada. Ale nawet jak nie, to sprawdź łaskawie ilu jest w
    > Polsce vatowców a ilu nievatowców i powiedz, co jest bardziej specyficzne.

    Ale co ty chcesz porównywać? Ludzi kupujących w sklepie masło z firmami?

    Jeszcze raz, powoli i łopatologicznie: podatek VAT jest podatkiem od
    _konsumpcji_, właśnie dlatego płacą go osoby fizyczne niebędące
    płatnikami VATu i margines działalności gospodarczych, które mają
    niewielką skalę działalności i dla nich to wychodzi korzystniej.

    Że też jeszcze mi się chce takie podstawy tobie tłumaczyć :)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 27. Data: 2015-12-20 17:11:34
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 15:32, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> [...]
    > Co Ja Biedny Żuczek, a nie dlatego, żeby ten Vat nie uderzał w Vatowca.
    > Uderza niezależnie. Tylko czasami ucieczka w nieVAT nie pomaga. Czasami.

    Jest wręcz przeciwnie. Tylko czasami ucieczka w nieVAT pomaga.
    Czyli nadal nie rozumiesz i na nic mój wysiłek edukacyjny :)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 28. Data: 2015-12-20 17:15:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.12.2015 o 17:07, Kviat pisze:

    > Więc on właśnie płaci VAT.

    I ma to wpływ na prowadzących do niego vatowców.
    Czego jeszcze nie rozumiesz?

  • 29. Data: 2015-12-21 10:10:06
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Dec 2015, Kviat wrote:

    [...do Adama...]
    > Inny przykład (trudniejszy do wykrycia), firma nawet niekoniecznie na słupa:
    > Firma która wystawia "lewą" fakturę jest na stawce dochodowego 19%

    A czemu nie na ryczałcie 7%? ;)

    > I na marginesie, co roku, pod koniec roku pojawia się pełno takich ogłoszeń,

    Raportuję uprzejmie, że też zaobserwowałem zwiększony wysyp.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2015-12-21 23:32:23
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-12-18 o 19:47, Liwiusz pisze:
    > "Sprzedam koszty".

    Podobno zaczęli juz za to karać. Ale ile lat to bezprawie trwało.....

    --
    animka