    From: "weronika" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Art. 9a ust. 3 ustawy o PDOF
    Date: Wed, 28 Jul 2004 01:03:41 +0200

    Użytkownik "Paweł Niezbecki" napisał:>
    > *Pytanie*
    >
    > Czy usługi takie, bez narażania mnie lub siebie na utratę podatku
    liniowego,
    > mogłaby świadczyć w tym roku na rzecz mojego byłego pracodawcy moja
    > wspólniczka (w ramach swojej indywidualnej działalności gospodarczej)?
    >
    > MZ tak, ponieważ:
    > - nie partycypowałbym w tych przychodach
    > - mój były pracodawca nie był nigdy pracodawcą mojej wspólniczki
    >
    > Czy mam rację?
    >
    > Paweł

    A ja mam wątpliwości....Mimo że wspolniczka i ty to dwoje przedsiebiorców
    ( os. fiz), to wykonujecie działalność WSPÓLNIE jako wspolnicy sc związani
    umową o wspolnym prowadzeniu dzialanosci gosp. Nie ma więc możliwości
    wyodrębnienia przychodów przypadających na każde z was osobno z
    uwzglednieniem źrodła. Usługi wykonane przez spolke traktuje się jako
    wykonane wspolnie przez oboje przedsiebiorców a i przychody spółki są
    traktowane jako łączne, jedynie są wykazywane do opodatkowania pdof
    proporcjonalnie do udziałow. Dlatego jesli w ramach sc zostanie wykonana
    usługa na rzecz Twojego pracodawcy, sądze ze skutkuje to tak jak gdybyś Ty
    ją wykonał - czyli bye, bye liniowy...... ale może nie mam racji?
    weronika