    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Auto prywatne w działalności
    Date: Fri, 07 Aug 2009 10:43:57 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    > Przecież użycie samochodu "firmowego" do celów osobistych (nie
    > wiedzieć dlaczego nazywanych "prywatnymi", tak jakby użycie dla
    > celów gospodarczych nie było prywatne :)) *powinno* skutkować
    > stosownym wyłączeniem z kosztów wydatków związanych z owym użyciem
    > "osobistym", prawda?
    > Ktoś to robi? :|

    Ja! Ja! Ja! ;-)

    Oczywiście czy w sposób, który zostanie zaakceptowany przez kontrolerów
    to tego nie da się przewidzieć. Ale przynajmniej daję sobie szansę.

    Swoją drogą to w dokładnie ten sam sposób (ryczałt od używania samochodu
    służbowego do celów osobistych) problem rozwiązał mój (duuuuży)
    pracodawca, kiedy to jeszcze byłem pracownikiem najemnym.
    Tak więc zgaduję, że dałoby się to obronić.

    > No to wystarczy jeden inspektor z US filmujący rano wszystkich
    > podjeżdżających z dziećmi pod szkołę, później się obejrzy które
    > pojazdy są w EST i sprawdzi co wielbłądy mają do powiedzenia ;)
    > (już widzę ten raban i tytuły w prasie typu "Fakt" :D, ale potencjalne
    > zarzuty miałyby znacznie mocniejsze podstawy, niż sławny "podatek
    > od freeware")

    "Jak się chce psa uderzyć, to kij się znajdzie".

    Moje dwa typy do wystąpienia w charakterze kija to:
    - niezgłoszenie konta PayPal do NBP i niesprawozdawanie (pewnie ze 600
    tysięcy potencjalnych klientów do skontrolowania i nałożenia sankcji)
    - niesprawozdawanie z tytułu korzystanie ze środowiska (pewnie podobny
    wolumeny potencjalnych ofiar - raczej mało kto z OFpDG wie o takim
    obowiązku)

    Piotrek