    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Badania okresowe
    Date: Wed, 28 Jul 2004 15:29:32 +0200

    Dnia 28 lip o godzinie 14:20, na pl.soc.prawo.podatki, Karpow napisał(a):

    > Mnie natomiast nie podoba sie to ,że w czasie przeznaczonym na pracę mam
    > dawać pracownikowi wolne bo on musi się szkolić czy badać, ma na to swój
    > czas bo to leży w jego interesie a ja mu płacę za wykonaną robotę.

    Ale to szkolenie to - w tym przypadku - Twoje widzimisię. Pracownik ma je
    odbyć w prywatnym czasie i pokryć jego koszty? Dajmy na to że posiada
    uprawnienia SEP do 1kV. Ty jako pracodawca prowadzisz rozmowy wstępne z
    jakimś Inwestorem, szykuje się większa robótka, ale w rachubę wchodzi
    budowa stacji np. 20kV. Okazuje się że Twoi pracownicy posiadają
    uprawnienia 1kV - czyli troszkę mało .... wpadasz na pomysł:
    - pracownicy - jutro musicie odbyć szkolenie i podnieść swoje kwalifikacje
    zawodowe - bez uprawnień na 20kV nie chcę Was widzieć.

    Nadal wychodzisz z założenia że pracownik ma w swoim czasie i własnym
    staraniem podnieś swoje kwalifikacje? W końcu zysk wpadnie _tylko_ do
    Twojej kiesy.

    > Pytam się jeszcze raz jak wytłumaczysz 2 godz.wolnego płatnego na badania dla
    > pracownika który później przynosi zaświadczenie o niezdolności do dalszej
    > pracy ponieważ np. miał do tej pory ukrytą wadę zdrowotną ?

    Wada ukryta? Nie wiem nie jestem lekarzem, ale w takim razie albo choroba
    się rozwinęła - np. związana z wykonywaniem zawodu w Twojej firmie, albo
    poprzednie badania były robione na "odwal się". Gdy taki osobnik jest
    niezdolny do dalszej pracy, jak to ująłeś, to chyba ZUS czeka wydatek na
    rentę dla takiego osobnika.

    > W ten sposób wychowujemy nieudaczników którzy później nie wiedzą co to jest
    > podatek od wynagrodzenia, co i ile płacą na ZUS itd. bo wszystko to robi za
    > nich pracodawca.

    Bo i po co wiedzieć "robolowi" jak liczyc podatek, jakie są podstawy, od
    czego liczy się zdrowotne a od czego chorobowe???
    Od tego jesteś Ty albo biuro rachunkowe!!
    Ty chcesz jeszcze zwalić na "robola" by za Ciebie załatwiał papierki???

    Obstawiam że Ty jesteś totalnym "nieudacznikiem" w materii pracy - ciesz
    się że ktoś pracuje na Twój byt.
    Bo nazywanie pracowników nieudacznikami, tylko dlatego że nie potrzebna im
    wiedza jak się "załatwia" papierki w biurze, jest szczytem skur...a.

    CYBAX - xncvgnyvfgb m rcbxv Xhagn-Xvagr /avr hoyvżąwąp bpmljvśćvr Xhagn -
    Xvagr/

    --
    .......... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423