  • 31. Data: 2004-07-28 18:38:22
    Temat: Re: Badania okresowe
    Od: "jack" <n...@z...pl>

    Szanowni Państwo, temat zszedł z toru chociaż jest bardzo ciekawy i czas go
    chyba zakończyć.
    Denerwuje mnie jednak postawa takich ludzi jak Artur Ch.którzy widzą tylko
    koniec swojego nosa bo jak widzę post wyżej to do wszystkich instytucji ma
    pretensje (np.ZUS itd.) ale sam w majestacie prawa chce wyciągnąć dla siebie
    wszystko nie patrząc, że to prawo może innych naciągać.
    Dla przykładu :
    1.płacimy ZUS za pracownika ale jak zachoruje to pierwsze 30-pare dni my
    musimy mu pensje płacić dalej (to mu prawdopodobnie pasuje)napewno ktoś
    powie ,że za ten okres nie płacimy składek ale pensje trzeba płacić(co
    zresztą powinno być zasr....ym obowiazkiem ZUS-u.
    2.jeszcze niedawno jak pracodawca zachorował to pierwszy m-c nie otrzymał z
    ZUSU płatności (prawdopodobnie i to Arturowi pasowało)
    3.naprawa bałaganu w ZUS-ie to jest ściąganie pism i pisemek z poprzednich
    okresów składkowych też została przypisana pracodawcom (jemu to napewno
    pasuje)

    Mógłybym tak wyliczać i wyliczać nie wspomnę już o dniu wolnym za święto
    przypadające w sobotę tego nawet za komuny nie wymyślili.
    Szkolenia BHP podczas pracy, badania lekarskie podczas pracy, ten system
    dąży do utopi socjalizmu.
    Owszem uznaję godziwą płacę za dobrą pracę i to powinno być proste.
    Dziękuję i pozdrawiam.

  • 32. Data: 2004-07-29 05:27:14
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 17:19, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Błąd logiczny.
    > Znam co nieco pracodawców którzy dłuższy czas służyli za dostarczyciela
    > wykwalifikowanej kadry (innym pracodawcom) zamiast puknąć lekko w stosowne
    > miejsce i dojść do wniosku że wyszkolony pracownik JEST DROŻSZY

    Skoro ludzie od niego odchodzili to domniemuje że "szli" na lepsze warunki
    płacowe - prawda? Więc u tego pracodawcy u którego podnieśli kwalifikacje
    zawodowe zarabiali mniej.

    > i jak mu nie zapłaci ten na potrzeby czyjej działalności się przeszkolił - to
    > zapłaci inny :>

    Sam napisałeś że _dobry_ pracownik jest w cenie - więc logiczne że to
    kosztuje.

    > Sprzeciw.
    > Właśnie w ten sposób wychowasz ludzi którym "się należy" i którzy
    > nie widzą, że każda rzecz która "się należy" wychodzi ich DROŻEJ:
    > drożej o "obsługę urzędniczą" tak w firmie jak i w państwie.

    Co ma wiedza z zakresu księgowości, przygotowania ofert przetargowych, co
    rusz zmieniających się przepisów pracownikowi fizycznemu który pracuje przy
    np. produkcji świeczek? Czy jest mu to potrzebne by poprawnie i efektywnie
    pracował produkując ten wosk?
    Oczywiście że nie. Ty też chcesz na niego scedować obowiązek zdobywania
    takiej wiedzy na jakichś szkolenia, kursach za które winien sam sobie
    płacić?
    A może taki pracownik powinien 8 godzin produkować ten wosk i potem wziąść
    sporządzić bilans, wprowadzić na stan magazynowy /w papierach/ może szukać
    kontrahenta który ten wosk od firmy zakupi?
    Nie wiem dlaczego mówisz że skoro pracownik produkcyjny nie zna się na
    papierkologii to "mu się wszystko należy". Należy mu się płaca za wykonana
    pracę.
    Ludzie po to zdobywają wykształcenie, doświadczenie by w _danej_ dziedzinie
    być dobrym i cenionym człowiekiem.
    Czy Ciebie dajmy na to jakiś spawacz zmusza do zdobycia wiedzy jak należy
    spawać w osłonie argonowej? Dla tego spawacza to że Ty znasz prawo w
    jakimś tam zakresie nic nie znaczy. Przecież z jego _perspektywy_ byś był
    dobrym prawnikiem który nie będzie twierdził _że Ci się należy_ powienieneś
    posiąść wiedzę nt przedmiotowego spawania.

    Czy teraz powiesz także że abyś _swoją_ pracę wykonywał, potrzebna Ci
    wiedza w zakresie tego spawania?
    To spawanie to tylko przykład, sedno tkwi w tym że - IMHO - każdy ma robić
    to co do niego należy - bo _nie ma Alfi i Omegi_ - no chyba że prócz tego
    karpowa.

    > Zgoda. Ale *od liczenia* a nie "od wiedzy".

    Masz wiedzę nt. tego spawania który przytoczyłem wyżej? A może jesteś
    specjalistą w zakresie obsługi obrabiarki wieloczynnościowej?
    Nie sądzę że jesteś - a jednak nie przeszkadza Ci to w wykonywaniu swojej
    pracy w której jesteś wykształcony, bądź którą wykonujesz.

    > Nie ma załatwiać - ale brutalna prawda jest taka iż nie znam bardziej
    > motywującej drogi ;> (jak to mawiają: "sorry Winetou", ale własna kieszeń
    > *na ogół* lepiej przemawia do wyobraźni ;)) żeby jeden z drugim się
    > dowiedział ile musi zarobić żeby sam mógł dostać 1000 zł pensji...
    > do tego doliczając koszty tych wszystkich którzy muszą owymi "papierkami"
    > poobracać.

    Do tego nie jest potrzebna wiedza - tylko wystarczy że zostanie
    poinformowany o takim czymś.

    > Ale mam DUŻO przeciw twojemu podejściu "a po co robolowi wiedzieć"
    > - przepraszam bardzo, do objęcia wyobraźnią skutków owych "podstaw"
    > można obejść się bez umiejętności mnożenia macierzy i liczenia
    > całki podwójnej.

    Od kiedy zaczynasz zgłębiać wiedzę nt. spawania, obsługi obrabiarki itp
    itd? Nie zaczynasz? Nie potrzebne Ci to byś _swoją_ prace wykonał
    poprawnie?

    > Ależ ty ich postawiłeś w nie lepszym świetle - niemal niewolników
    > co mają być dobrze nakarmieni i starczy... :]

    Gdzie ja cos takiego napisałem???

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 33. Data: 2004-07-29 05:44:59
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 17:55, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

> [...]
    > znajomych czy wiedzą że wcale nie tak dawno były takie czasy, że
    > FACHOWCY (dajmy na to: stolarz) podejmowali PRACĘ dla różnistych
    > właścicieli (raczej nie fabryk - bo to zjawisko chyba występowało
    > *wcześniej* niż nastała industralizacja, kiedy to inwestor zaczynał
    > od budowy mieszkań żeby miał jak ludzi do szczerego pola ściągnąć
    > - oczywiście biorąc korektę na to że koloryzuję :)) - więc FACHOWCY
    > pracowali "dla właściciela", w *jego* pomieszczeniach otrzymując
    > *od niego* wynagrodzenie - ale *własnymi* narzędziami.

    Ale Ty mówisz teraz o _właścicielu_ na rzecz którego ten stolarz wykonywał
    usługę. Czyli ten stolarz jest niejako _firmą wykonawczą_ - więc to że
    pracuje swoimi narzędziami jest najbardziej normalne. W końcu ten Twój
    _właściciel_ to nikt inny jak inwestor.

    > Pytaniem jest kto jest większym niewolnikiem: stolarz
    > z własną heblarką, piłą tarczową i co mu tam do szczęscia
    > potrzeba - czy stolarz BEZ tych rzeczy ?
    > Weź ty i się zastanów... trochę...

    W Twoim przykładzie stolarz jako firma, powinien posiadać _swoją_ heblarkę.

    > ...tu problemem jest iż *można* płacić minimum i jeszcze są chętni :(

    Z badań przeprowadzonych w nieodległym czasie, przez dosyc wiarygodne biuro
    badań opinii publicznych, wynika że ok 2,x mln polaków żyje (??) poniżej
    minimum socjalnego!! a ponad 22 mln polaków - zarabia płacę minimalną.
    Zapewne znajdzie się w tym procent tych "szarych" - ale nawet gdyby
    zakładając że _wszyscy_ bezrobotni okłamali to i tak zostałoby 18 mln
    polaków z taka płacą.
    A średnia płaca w ostatnim kwartale to 2332,17 zł ...............

    > Ale nie sądzę żeby jakikolwiek przymus to zmienił... nim mi powiesz
    > że "albo płacić więcej albo nie zatrudniać" - to się zgodzę, jednak
    > pod warunkiem iż wprowadzenie *przepisu* nie rozwiązuje problemu; jakby
    > to rzec... PAŃSTWOWE służby szacują szarą strefę całkiem wysoko... !
    > Jedynie KONKURENCJA - czyli wystarczająca ilość pracy - może to zmienić.

    Tamte moje powyższe wyliczenia miały tylko wskazać że pracownikowi który
    zarabia (??) najniższą pensję, wydatek na szkolenia, kursy itp jest zaporą
    nie do przejścia.
    Nie przywołuje tutaj Twojego stolarza, bo ten był firmą pracującą dla
    jakiegoś właściciela a nie dla _pracodawcy_ zatrudniającego go na umowę o
    pracę.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 34. Data: 2004-07-29 05:48:36
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 17:57, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Przecież pisałeś o badaniach (wstępnych bądź okresowych).

    Wyrwałeś ten fragment posta stąd doszedłeś do błędnego wniosku.
    Za badania wstępne płaci starający się o posadę delikwent. Stąd moje
    sarkastyczne pytanie za co ma płacić firma skoro ten starający się robi
    badania _wstępne_ na swój koszt.
    Czy teraz zrozumiałeś tamtego posta?

    > Sądzisz że ktoś robi je za darmo - czy sam je (za darmo) robisz ? ;)

    Nie sądze.
    Następnym razem, przeczytaj _całego_ posta.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 35. Data: 2004-07-29 06:11:32
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 20:38, na pl.soc.prawo.podatki, jack napisał(a):

> [...]
    > koniec swojego nosa bo jak widzę post wyżej to do wszystkich instytucji ma

    Skąd taki wniosek że do wszystkich instytucji mam pretensje?
    Co z tym ZUSem?

    > ale sam w majestacie prawa chce wyciągnąć dla siebie wszystko nie patrząc,
    > że to prawo może innych naciągać.

    Możesz troszeczkę jaśniej? Co chcę wyciągnąć /w majestacie prawa/?

    > 2.jeszcze niedawno jak pracodawca zachorował to pierwszy m-c nie otrzymał z
    > ZUSU płatności (prawdopodobnie i to Arturowi pasowało)

    Coś tak się przypie...ił jack?
    Od lat sam płacę składki i nie otrzymałem _żadnego_ świadczenia ze ZUSu w
    tym okresie. Nawet _moich_ pieniędzy nie ma na OFE a w raporcie rocznym są
    wyszczególnione bardzo ślicznie.

    > 3.naprawa bałaganu w ZUS-ie to jest ściąganie pism i pisemek z poprzednich
    > okresów składkowych też została przypisana pracodawcom (jemu to napewno
    > pasuje)

    Weź rozbieg i stuknij sobie czółkiem w ścianę "Spodka"
    BTW:
    Co do ustalenia kapitału początkowego, bo do tego chyba zmierzałeś, to
    pracodawca ma dostarczyć do ZUSu /zawieźć, przesłać!!!!/ komplet dokumentów
    wymaganych do obliczenia KP. Z tym że np. pracownicy zakłądu gdzie nie ma
    20 osób - SAMI - musza to uczynić, czyli sami dostarczają ten komplet
    dokumentów do tego ZUSu.
    Jeżeli już zaszła sytuacja że zatrudniasz ponad 20 osób to wcale nie
    załatwiasz za pracowników wszelkich dokumentów tylko to oni musza je
    DOSTARCZYĆ Tobie jako pracodawcy w określonym czasie, a dopiero Ty potem z
    kompletem dostarczasz je do ZUSu!!!!!

    Kto Ci kazał załatwiać za pracowników kompletację dokumentacji ich stażu i
    zarobków w okresie kiedy pracowali w innym zakładzie???

    Jeżeli to załatwiałeś to udowodniłbyś że nie masz o tym temacie pojęcia.

    > Mógłybym tak wyliczać i wyliczać nie wspomnę już o dniu wolnym za święto
    > przypadające w sobotę tego nawet za komuny nie wymyślili.

    Jestem niemal pewien że nie wiesz o tym że jeżeli w tygodniu pracy wypadają
    _dwa_ takie dni to pracodawca ustala w którym wolnym dniu jeden z takich
    dni będzie odpracowany..... widzisz tylko swoją kitę.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 36. Data: 2004-07-29 06:59:03
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    jack pisze:

> [...]
    > dąży do utopi socjalizmu.
    > Owszem uznaję godziwą płacę za dobrą pracę i to powinno być proste.

    I dlatego nmapisalem, ze JEST PROBLEM w tym, ze szefowa ne ma prawa,
    a ma MOZLIWOSCI...

    Jam stwoerdzil baron Carl von Clausewitz, znany teoretyk wojen
    wojna jest przedluzeniem polityki, prowadzoj\nej jedynie innymi srodkami.

    Trzeba sie wiec zdecydowac, czy juz pora na wojne, czy jeszcze na polityke.

    I jeszce jedna mysl owego barona:
    Gdy sie zaczyna wojne, trzeba miec pomysl CZYM ma sie skonczyc.

    A ta wojna ma latwy do przewidzenia koniec - zmiana pracy..

    Boguslaw

  • 37. Data: 2004-07-29 07:07:47
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Artur Ch. pisze:

    > No właśnie!
    > Pracownik wypracowuje dochody z których _pracodawca_ musi opłacić
    > określone sprawy. Dlaczego chcesz część z takich płatności cedować na
    > pracownika? Jeżeli już - OK - ale podnieś o te kwoty pracownikowi dochód.

    Zgadnij ?

    Wiesz... ja nie zatrudniam teraz nikogo ale..
    wuobraz sobie taka propozycje...

    Ja na twoje - wynagrodzenie mogeprzeznaczyc 2% utargu i NIE INTERESUJE MNIE
    co sie z tymdzieje..
    nie interesuje mnie czy zaplacisz sobie ubezpiezcenie na zycie,
    posag nda corki, szkolenia...

    Ale poniewaz mamy socjalistycznepanstwo to jakas stawke wpisac w umowe
    trzeba...
    zakladajac, ze oplaca Ci sie ta praca to co proponujesz ?

    Mam wyplacac Ci 1,5% a 0,5% zostawiac sobie na "koszty posrednie", czyli
    wlasnie Twoje szkolenia, chorobty, urlopy ..
    Czy wolisz od razu do reki 2% i nie nasz "chorobowego", urlopowego,
    szkolenia i badania placisz sam..

    Tak sam od siebie - co wolisz ...?

    > A w rzeczonym sklepiku, właściciel tego nie uwzględnia? Nie robi
    > kalkulacji,

    No wlasnie robi - co wolisz ?
    On ma robic, czy woloisz kase do reki i sam ...

    Boguslaw

  • 38. Data: 2004-07-29 07:33:17
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    > A ta wojna ma latwy do przewidzenia koniec - zmiana pracy..

    AMEN

  • 39. Data: 2004-07-29 09:08:16
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/28/2004 2:53 PM, Artur Ch. wrote:

    [...]
> [...]
    > sprawy. Dlaczego chcesz część z takich płatności cedować na pracownika?
    > Jeżeli już - OK - ale podnieś o te kwoty pracownikowi dochód.

    O ile w przypadku określonych zawodów (praca na wysokości, nurek
    głebinowy, kierowca etc.) badania lekarskie są jak najbardziej zasadne,
    to robienie badań misiowi/misiowej do pracy w biurze to bełkot.

    Jak pracownik się źle czuje to idzie do doktora i się bada w ramach
    ubezpieczenia. Na dobrą sprawę, jak chce być nurkiem, to też się
    powinien sam zbadać w ramach własnego ubezpieczenia - które może byc np.
    nieco wyższe z tytułu specyficznego zawodu. Decyzja o wyborze zawodu to
    decyzja tego, kto go wykonuje, a nie pracodawcy.

    Pracodawca winien widzieć takiego pracownika poprzez odpowiednią pensję,
    a nie szczegółowe instruktażowe przepisy, wymagające do ich kontroli,
    ustanawiania i egzekwowania dodatkowych urzędników i systemów.

    Jak kto siedzi w domu i kopie ogródek lub pije piwo pod przysłowiową
    budką, to się nie bada - jak chce pracować, to od razu do doktora i na
    koszt pracodawcy.

    Efekt jest widoczny aż nadto - ostatnią rzeczą, którą zrobi pracodawca
    jest zatrudnienie nowej osoby, ilość osób z "odwróconym ciągiem" vide
    renciści jest zatrważająca - a celem ustawodawcy jest (było?) chyba to,
    by większośc miała pracę i tworzyła dochód narodowy ku pozytkowi swemu i
    państwa - a nie by na pewno byli zdrowi, nawet na bezrobociu, bo robota
    może im zaszkodzić.

    Pzdr: Catbert

  • 40. Data: 2004-07-29 09:44:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004, Artur Ch. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Wyrwałeś ten fragment posta stąd doszedłeś do błędnego wniosku.
    >+ Za badania wstępne płaci starający się o posadę delikwent.

    Zgadza się, mój błąd. Nie bić ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)