    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Badania okresowe
    Date: Thu, 29 Jul 2004 07:27:14 +0200

    Dnia 28 lip o godzinie 17:19, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Błąd logiczny.
    > Znam co nieco pracodawców którzy dłuższy czas służyli za dostarczyciela
    > wykwalifikowanej kadry (innym pracodawcom) zamiast puknąć lekko w stosowne
    > miejsce i dojść do wniosku że wyszkolony pracownik JEST DROŻSZY

    Skoro ludzie od niego odchodzili to domniemuje że "szli" na lepsze warunki
    płacowe - prawda? Więc u tego pracodawcy u którego podnieśli kwalifikacje
    zawodowe zarabiali mniej.

    > i jak mu nie zapłaci ten na potrzeby czyjej działalności się przeszkolił - to
    > zapłaci inny :>

    Sam napisałeś że _dobry_ pracownik jest w cenie - więc logiczne że to
    kosztuje.

    > Sprzeciw.
    > Właśnie w ten sposób wychowasz ludzi którym "się należy" i którzy
    > nie widzą, że każda rzecz która "się należy" wychodzi ich DROŻEJ:
    > drożej o "obsługę urzędniczą" tak w firmie jak i w państwie.

    Co ma wiedza z zakresu księgowości, przygotowania ofert przetargowych, co
    rusz zmieniających się przepisów pracownikowi fizycznemu który pracuje przy
    np. produkcji świeczek? Czy jest mu to potrzebne by poprawnie i efektywnie
    pracował produkując ten wosk?
    Oczywiście że nie. Ty też chcesz na niego scedować obowiązek zdobywania
    takiej wiedzy na jakichś szkolenia, kursach za które winien sam sobie
    płacić?
    A może taki pracownik powinien 8 godzin produkować ten wosk i potem wziąść
    sporządzić bilans, wprowadzić na stan magazynowy /w papierach/ może szukać
    kontrahenta który ten wosk od firmy zakupi?
    Nie wiem dlaczego mówisz że skoro pracownik produkcyjny nie zna się na
    papierkologii to "mu się wszystko należy". Należy mu się płaca za wykonana
    pracę.
    Ludzie po to zdobywają wykształcenie, doświadczenie by w _danej_ dziedzinie
    być dobrym i cenionym człowiekiem.
    Czy Ciebie dajmy na to jakiś spawacz zmusza do zdobycia wiedzy jak należy
    spawać w osłonie argonowej? Dla tego spawacza to że Ty znasz prawo w
    jakimś tam zakresie nic nie znaczy. Przecież z jego _perspektywy_ byś był
    dobrym prawnikiem który nie będzie twierdził _że Ci się należy_ powienieneś
    posiąść wiedzę nt przedmiotowego spawania.

    Czy teraz powiesz także że abyś _swoją_ pracę wykonywał, potrzebna Ci
    wiedza w zakresie tego spawania?
    To spawanie to tylko przykład, sedno tkwi w tym że - IMHO - każdy ma robić
    to co do niego należy - bo _nie ma Alfi i Omegi_ - no chyba że prócz tego
    karpowa.

    > Zgoda. Ale *od liczenia* a nie "od wiedzy".

    Masz wiedzę nt. tego spawania który przytoczyłem wyżej? A może jesteś
    specjalistą w zakresie obsługi obrabiarki wieloczynnościowej?
    Nie sądzę że jesteś - a jednak nie przeszkadza Ci to w wykonywaniu swojej
    pracy w której jesteś wykształcony, bądź którą wykonujesz.

    > Nie ma załatwiać - ale brutalna prawda jest taka iż nie znam bardziej
    > motywującej drogi ;> (jak to mawiają: "sorry Winetou", ale własna kieszeń
    > *na ogół* lepiej przemawia do wyobraźni ;)) żeby jeden z drugim się
    > dowiedział ile musi zarobić żeby sam mógł dostać 1000 zł pensji...
    > do tego doliczając koszty tych wszystkich którzy muszą owymi "papierkami"
    > poobracać.

    Do tego nie jest potrzebna wiedza - tylko wystarczy że zostanie
    poinformowany o takim czymś.

    > Ale mam DUŻO przeciw twojemu podejściu "a po co robolowi wiedzieć"
    > - przepraszam bardzo, do objęcia wyobraźnią skutków owych "podstaw"
    > można obejść się bez umiejętności mnożenia macierzy i liczenia
    > całki podwójnej.

    Od kiedy zaczynasz zgłębiać wiedzę nt. spawania, obsługi obrabiarki itp
    itd? Nie zaczynasz? Nie potrzebne Ci to byś _swoją_ prace wykonał
    poprawnie?

    > Ależ ty ich postawiłeś w nie lepszym świetle - niemal niewolników
    > co mają być dobrze nakarmieni i starczy... :]

    Gdzie ja cos takiego napisałem???

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423