    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Bilet PKP - niezgodny z ust. o VAT?
    Date: Mon, 14 Jun 2004 12:39:39 +0000 (UTC)

    W artykule <cak3nv$p8c$2@galaxy.uci.agh.edu.pl> Boguslaw Szostak napisał(a):

    > Bilet jest potwierdzeneim, ze zaplacono za USLUGE.
    > "sam z siebie" niejest ani towarem, anmi usluga..

    A gdzie ja twierdzę, że bilet jest usługą?!

    Sprzedaż powinna by udokumentowana fakturą VAT lub paragonem fiskalnym,
    chyba że sprzedaż lub sprzedawca jest zwolniona od obowiązku ewidencjonowania
    (oczywiście wtedy faktura na żądanie). Kupując bilet bez NIPu na nim nie
    dostaję faktury, nie dostaję też paragonu fiskalnego. Wniosek - PKP musi
    być w tym względzie jakoś zwolniona z ewidencjonowania, albo... ;)

    > Na biletach MPK jest VAT..

    Na warszawskich np. nie... BTW to nie jest faktura VAT, bo nie zawiera
    NIPu i odległości taryfowej... A bilet MZK z Bielska-Białej nie zawiera
    kwoty podatku, tylko napis 'w tym 7% VAT'.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie