    From: Wildcat <v...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Bledna faktura z kraju UE?
    Date: Wed, 6 Feb 2008 11:46:54 -0800 (PST)

    On 5 Lut, 03:05, e...@g...com wrote:
    > Witam!
    > W pazdzierniku kupilem nowy motocykl z salonu w jednym z krajow UE.
    > Kupowalem jako osoba fizyczna (na moj NIP osoby fizycznej i moje imie
    > i nazwisko). Jednak faktura zaostala wystawiona bez vatu (VAT 0%), a z
    > tego co sie dowiedzialem taka fakture mozna wystawic tylko platnikowi
    > VAT.
    > Dzisiaj dostalem email od sprzedawcy z salonu, ze nie moga znalezc
    > NIPu mojej firmy i zebym podal regon (sprzedawca musial zrozumiec, ze
    > sprzedaje mi motocykl na firme).
    > Od razu po przyjezdzie oplacilem VAT w Polsce.
> [...]

    Teraz chyba jedyne co mozesz zrobic, to napisac im ze nie jestes
    posiadaczem nr VAT UE, bo nie prowadzisz firmy (chociaz cos takiego
    powinno miec miejsce jeszcze zanim zostanie wystawiona faktury).
    Sprzedawca wystawi tobie fakture ze stawka np.19%, czyli pewnie
    będziesz musial im doplacic ten podatek, ktory oni sa obowiązani
    odprowadzic. Sprzedaz dla osob fizycznych nieprowadzacych dzialalnosci
    jest traktowana jak sprzedaz krajowa. Jak bardzo tobie zalezy na
    uzyskaniu tego podatku, mozesz jak najbardziej ubiegac sie o jego
    zwrot jako osoba niebedaca obywatelem tego kraju....jezeli sklep jest
    uprawniony do zwrotu w systemie tax-free.....tak jak u nas niektore
    sklepy, to masz mniej chodzenia. Jezeli chodzi natomiast o sprawe
    zaswiadczenia........hmm....US powinien juz wtedy zobaczyc po fakturce
    ze cos jest nie tak....faktura z 0% dla osoby nieprowadzacej
    dzialalnosci? Mimo wszystko: VAT-23 poniewaz jest to nowy srodek
    transportu (zakup opodatkowany w kraju nabywcy, w Polsce wg stawki
    22%), czyli suma brutto z faktury (w tym wypadku sie tobie fuksło i
    masz netto) plus ewentualna akcyza i od tej wartosci liczymy 22% VAT,
    ktory trzeba odprowadzic, wykazujac go jednoczesnie w ciagu 14 dni na
    deklaracji o ile sie nie myle VAT-11 (zeznanie dla osob nabywajacych
    nowy srodek transportu z innego panstwa UE nieprowadzacych
    dzialalnosci). Sytuacja pewnie na dzien dzisiejszy jest taka, ze
    motocykl jest juz zaresjestrowany, wiec praktycznie juz po wszystkim.
    Fakturke schowaj do szuflady i raczej nie chodz z nia do US bo nie
    bardzo wiadomo bedzie jak to wszystko odkrecic....;-)