    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Bledna faktura z kraju UE?
    Date: Thu, 7 Feb 2008 16:45:43 +0100

    On Wed, 6 Feb 2008, Wildcat wrote:

> [...]
    [...]
    > Teraz chyba jedyne co mozesz zrobic, to napisac im ze nie jestes
    > posiadaczem nr VAT UE, bo nie prowadzisz firmy (chociaz cos takiego
    > powinno miec miejsce jeszcze zanim zostanie wystawiona faktury).
    > Sprzedawca wystawi tobie fakture ze stawka np.19%, czyli pewnie
    > będziesz musial im doplacic ten podatek, ktory oni sa obowiązani
    > odprowadzic.

    A jak się ma odprowadzenie podatku przez sprzedawcę do *wyjątku*,
    jakim jest opodatkowanie "środków transportu" w kraju *nabywcy*??

    Pytałem o to w sąsiednim poście, a coś widzę wszyscy dalej sterują
    w stronę zapłacenia podatku w kraju nabycia (toż wszyscy by auta
    kupowali tam gdzie VAT jest niższy!)
    Ja się nie znam, ale w ustawie widzę że nabycie "środka transportu"
    ma być opodatkowane u *nabywcy*.

    Źle myślę?

    > Sprzedaz dla osob fizycznych nieprowadzacych dzialalnosci
    > jest traktowana jak sprzedaz krajowa.

    No dobra, to jakim prawem ma być "19%", skoro w kraju mamy 22%?

    > Jak bardzo tobie zalezy na
    > uzyskaniu tego podatku, mozesz jak najbardziej ubiegac sie o jego
    > zwrot jako osoba niebedaca obywatelem tego kraju....

    A to od kiedy???
    Pobudka, od 1.V.2004 *nie ma granicy celnej* między Polską a resztą
    krajów "unii podatkowej"! (to jest więcej niż UE, bo przystąpiły
    do niej również kraje które do UE nie przystąpiły, np. Norwegia).

    > jezeli sklep jest
    > uprawniony do zwrotu w systemie tax-free.....

    Jak to ktoś przy innej okazji podsumował: "tylko jak jest obywatelem
    i mieszkańcem Ukrainy" ;)

    > ze cos jest nie tak....faktura z 0% dla osoby nieprowadzacej
    > dzialalnosci?

    Mam jeszcze jedno pytanie: 0% VAT czy *bez VATu*?

    > Mimo wszystko: VAT-23 poniewaz jest to nowy srodek
    > transportu (zakup opodatkowany w kraju nabywcy, w Polsce wg stawki
    > 22%), czyli suma brutto z faktury (w tym wypadku sie tobie fuksło i
    > masz netto) plus ewentualna akcyza i od tej wartosci liczymy 22% VAT,

    Czy Ty wyraźnie sugerujesz, że zakup dokonany w którymś kraju
    UE może być opodatkowany *podwójnie* podatkiem od towarów
    i usług?
    To powiem tak: ja się nie znam, ale chyba przesadziłeś :]

    pzdr, Gotfryd