    From: Wildcat <v...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Bledna faktura z kraju UE?
    Date: Thu, 7 Feb 2008 11:27:48 -0800 (PST)

    On 7 Lut, 16:45, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > [...]
    >
    >   A jak się ma odprowadzenie podatku przez sprzedawcę do *wyjątku*,
    > jakim jest opodatkowanie "środków transportu" w kraju *nabywcy*??

    To uważasz, że nasze salony wszystkim podatnikom z innych państw
    członkowskim sprzedają "gratis" bez VAT? (sytuacja odwócona). Tak,
    NOWE środki transportu są opodatkowane w kraju nabywcy, ale to nie
    świadczy o tym, że sprzedawca z salonu np ....w Niemczech nie nalicza
    normalnie VAT-u na fakturce, gdy zakupu dokonuje osoba niemająca nr
    VAT UE.

    >   Pytałem o to w sąsiednim poście, a coś widzę wszyscy dalej sterują
    > w stronę zapłacenia podatku w kraju nabycia (toż wszyscy by auta
    > kupowali tam gdzie VAT jest niższy!)
    >   Ja się nie znam, ale w ustawie widzę że nabycie "środka transportu"
    > ma być opodatkowane u *nabywcy*.
    >
    >   Źle myślę?

    >   No dobra, to jakim prawem ma być "19%", skoro w kraju mamy 22%?

    Chodzi tu o sprzedaż, której dokonuje podatnik z innego państwa
    członkowskiego.....krajowa nie jest w tym przypadku synonimem
    "polska", z kontekstu to jasno wynika.

    >   A to od kiedy???
    >   Pobudka, od 1.V.2004 *nie ma granicy celnej* między Polską a resztą
    > krajów "unii podatkowej"! (to jest więcej niż UE, bo przystąpiły
    > do niej również kraje które do UE nie przystąpiły, np. Norwegia).

    A od kiedy to CŁO mylimy z podatkiem VAT?????????????????? Nawet w
    rozporządzeniu Min Fin. w sprawie zwrotu podatku niektórym podmiotom
    jest wymieniona kwota minimalna od jakiej dokonuje sie takiego zwrotu
    podatnikom z innych KRAJÓW CZŁONKOWSKICH lub SPOZA UNII. Są sklepy,
    które dokonują tego zwrotu jeżeli spełniają wymogi określone w ustawie
    o VAT. I wcale nie chodzi tu o zadne cło. Jak pojedziesz do Holandii i
    zrobisz zakupy za wieksza kwote, tez mozesz starac sie o zwrot VAT-u,
    bo nie masz obowiązku jako obywatel polski dokladac sie do budzetu
    holenderskiego.

    >   Jak to ktoś przy innej okazji podsumował: "tylko jak jest obywatelem
    > i mieszkańcem Ukrainy" ;)

    Jak wyzej.....ale juz mi sie nie chce tlumaczyc po raz kolejny.

    >   Mam jeszcze jedno pytanie: 0% VAT czy *bez VATu*?

    Jakbym miala na mysli bez VAT-u.....to napisalabym "sprzedaż
    zwolniona", wbrew pozorom jak sądzą niektórzy.....to wielka różnica..

    >   Czy Ty wyraźnie sugerujesz, że zakup dokonany w którymś kraju
    > UE może być opodatkowany *podwójnie* podatkiem od towarów
    > i usług?
    >   To powiem tak: ja się nie znam, ale chyba przesadziłeś :]

    I jeszcze raz o salonach w polsce, i odwróconej systuacji oraz zwrocie
    podatku w systemie tax-free. Na dodatek musze cie rozczarowac, ale
    tak.....tak włascie jest.......bo w przypadku nowych srodkow
    transportu... VAT wylicza sie u nas w wys. 22% i tu uwaga: od ceny
    brutto z faktury plus AKCYZA (zaznaczam, akcyza a nie zadne clo....co
    wpierales mi wyzej), jezeli dokonales nabycia nowego srodka
    transportu.

    > pzdr, Gotfryd

    Pozdrawiam i zycze milego wglebiania sie w temat ewentualnie tel do
    krajowej informacji podatkowej: 0801055055 ;-)