    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Bledna faktura z kraju UE?
    Date: Thu, 7 Feb 2008 23:40:34 +0100

    On Thu, 7 Feb 2008, Wildcat wrote:

    > To uważasz, że nasze salony wszystkim podatnikom z innych państw
    > członkowskim sprzedają "gratis" bez VAT? (sytuacja odwócona).

    Przyznaję, że nie wiedziałem jak ma być, dlatego pytałem, acz
    dość prowokacyjnie - bo mnie nie dotyczy, a próba przebicia się
    przez "nie stanowiła u podatnika, o którym mowa w art. 15,
    albo nie stanowiłaby u podatnika podatku od wartoœci dodanej dostawy
    towarów, o której mowa w art. 7, lub stanowiła albo stanowiłaby takš
    dostawę towarów, ale dokonywanš przez..." (i tak dalej) przekroczyło
    u mnie poziom strawności :( i spasowałem.

    > Tak,
    > NOWE środki transportu są opodatkowane w kraju nabywcy, ale to nie
    > świadczy o tym, że sprzedawca z salonu np ....w Niemczech nie nalicza
    > normalnie VAT-u na fakturce, gdy zakupu dokonuje osoba niemająca nr
    > VAT UE.

    Dobra, nie liczyłem że ustawodawca aż tak skomplikuje :]

    > A od kiedy to CŁO mylimy z podatkiem VAT??????????????????

    A odtąd, od kiedy cło i podatek zostały ...jak to się mądrze nazywa,
    że "zsynchonizowane", pora późna i załapać nie mogę?

    > Nawet w
    > rozporządzeniu Min Fin. w sprawie zwrotu podatku niektórym podmiotom
    > jest wymieniona kwota minimalna od jakiej dokonuje sie takiego zwrotu
    > podatnikom z innych KRAJÓW CZŁONKOWSKICH lub SPOZA UNII. Są sklepy,
    > które dokonują tego zwrotu jeżeli spełniają wymogi określone w ustawie
    > o VAT. I wcale nie chodzi tu o zadne cło. Jak pojedziesz do Holandii i
    > zrobisz zakupy za wieksza kwote, tez mozesz starac sie o zwrot VAT-u,
    > bo nie masz obowiązku jako obywatel polski dokladac sie do budzetu
    > holenderskiego.

    A, widzisz.
    To jest to.
    Ale rozporządzenie które widzę dotyczy TYLKO nowych środków transportu!
    Co jeszcze przeoczyłem?
    Bo mi się *zdawało*, że możliwości "ogólnie" dla obywateli UE nie ma.
    Mogę poprosić o wskaznie, o *które* rozporządzenie chodzi?
    Bo to:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm
    ...czyli "Rozporzšdzenie Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r.
    w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu
    podatku, wystawiania faktur [...]"
    oznaczone wg źródeł:
    Dz. U. Nr 95 z 31.05.2005 r. poz. 798, Nr 102 poz. 860 - od 10.06.2005 r.
    ...nie chce dopuszczać "tax free".

    > Jak wyzej.....ale juz mi sie nie chce tlumaczyc po raz kolejny.

    Ano, dziękuję za namiar - zajrzałem i sprawa się (mi) wyjaśniła:
    faktyczynie, przy tym (wyjątkowym) przypadku przysługuje zwrot
    VAT, jeśli został doliczony "tam" i ma być doliczony "tu".

    > Jakbym miala na mysli bez VAT-u.....to napisalabym "sprzedaż
    > zwolniona", wbrew pozorom jak sądzą niektórzy.....to wielka różnica..

    Wbrew pozorom, to sprzedaż niepodlegająca to nie jest sprzedaż
    zwolniona, żeby pozostać w tonie j.w., a właśnie taką
    miałem na myśli pisząc "bez VAT" (na fakturze stawkę "zw"
    się wykazuje, jako podlegającą pod VAT, więc "zw" nie jest "bez VAT"!).

    > I jeszcze raz o salonach w polsce,

    Dobra, rozumiem, ale:

    > podatku w systemie tax-free.

    Ale IMO to nie jest to, co rozumie się przez "tax-free"!
    No chyba, że *jeszcze* o czymś nie wiem (jak wyżej).

    BTW:
    I przepraszam za kiks z "przesadziłeś" :)

    > Na dodatek musze cie rozczarowac,

    Rozczarować jak rozczarować - usiłowałem dojść "dlaczego"!

    > brutto z faktury plus AKCYZA (zaznaczam, akcyza a nie zadne clo....co
    > wpierales mi wyzej),

    Konieczności zapłacenia cła AFAIR NIE wpierałem, myślisz że jednak tak? ;)

    > Pozdrawiam i zycze milego wglebiania sie w temat

    A dziękuję, info z posta dla mnie było właściwą cegiełką :)

    > ewentualnie tel do
    > krajowej informacji podatkowej: 0801055055 ;-)

    U..., sądząc z tego co grupowicze pisali, to musiałbym dokładniej
    sprawdzać te info, niż po poczytaniu postów i wskazanych przepisów ;)

    pozdrowienia :) - Gotfryd