    From: Wildcat <v...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Bledna faktura z kraju UE?
    Date: Thu, 7 Feb 2008 23:46:47 -0800 (PST)

    On 7 Lut, 23:40, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Przyznaję, że nie wiedziałem jak ma być, dlatego pytałem, acz
    > dość prowokacyjnie  - bo mnie nie dotyczy, a próba przebicia się
    > przez "nie stanowiła u podatnika, o którym mowa w art. 15,
    > albo nie stanowiłaby u podatnika podatku od warto ci dodanej dostawy
    > towarów, o której mowa w art. 7, lub stanowiła albo stanowiłaby takš
    > dostawę towarów, ale dokonywanš przez..." (i tak dalej) przekroczyło
    > u mnie poziom strawności :( i spasowałem.

    >   Dobra, nie liczyłem że ustawodawca aż tak skomplikuje :]

    >   A odtąd, od kiedy cło i podatek zostały ...jak to się mądrze nazywa,
> [...]

    1. VAT i cło nie są "zsynchronizowane" (trzeba się pofatygować i
    jechać osobno zapłacić cło oraz akyzę do UC, a osobno VAT do US) i tak
    juz pewnie pozostanie
    2. stawka 0% na fakturze - sprzedaż opodatkowana, lecz opodatkowana
    zerową stawką.
    adnotacja na fakturze "zw" - sprzedaż zwolniona, niepodlegająca
    opodatkowaniu.
    W łańcuchu typu "producent-hurtownik-detalista-odbiorca końcowy" w
    zależności gdy gdzies w srodku występuje sprzedaż zwolniona albo
    opodatkowana zerową stawką ma swoje skutki, które ostatecznie ponosi
    odbiorca koncowy, jak to zwykle w VAT bywa.
    3. Rozporządzenie Ministra Finansów z 23 kwietnia 2004r. w sprawie
    zwrotu podatku od towarów i usług niektórym podmiotom (Dz.U. Nr 89,
    poz. 851; ost. zm. Dz.U. Nr 248, poz. 1848)
    Pozdrawiam ;-)
    .