    From: adam <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Bluza polarowa w koszty?
    Date: Mon, 1 Feb 2016 12:30:43 +0100

    W dniu 2016-01-28 o 17:35, Jacek pisze:
    > Nigdy dotąd nie korzystałem z zaliczenia odzieży w KUP, ale teraz mam
    > pracownika, wprawdzie na pół etatu, ale zawsze. Praca w serwisie, a więc
    > dużo wyjazdów i część zajęć w zimnych halach. Nie mam czegoś takiego,
    > jak normy przydziału odzieży ochronnej.
    > Czy zakup bluzy polarowej (120 zł brutto) mogę zaliczyć w koszty bez
    > obawy, że mi to US zakwestionuje? Jakieś obwarowania typu nadruk
    > firmowy, czy coś są potrzebne?
    > Jacek

    Jeśli jest to uzasadnione, to jak najbardziej. Jesteś zobowiązany do
    zapewnienia pracownikowi odzieży ochronnej. Jeśli nie masz żadnych zasad
    wydawania odzieży, rękawic itp, to utwórz sobie chociaż taką kartotekę,
    że dn. tego i tego wydałeś pracownikowi odz. ochr w postaci bluza polar,
    na okres do zużycia. Niech się pracownik podpisze.

    Dobrze byłoby się zabezpieczyć i stworzyć takie zasady, to 10 min pracy,
    ale w razie czego masz argument wobec US i PIP.
    Trzeba tez wiedzieć, że taką odzież musisz pracownikowi uprać.

    W ogóle, to wygodniej jest dać pracownikowi ekwiwalent za używanie i
    pranie własnej odzieży. To jest nieopodatkowane i nieozusowane, co
    miesiąc wpisujesz sobie w koszty ten ryczałt, a pracownik też będzie
    zadowolony.