    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Brak przychodów a koszty z amortyzacji
    Date: Tue, 24 Feb 2004 18:34:23 +0100

    On Tue, 24 Feb 2004, Marek Stachowski wrote:

    >+ Nie oczekuję od razu odpowiedzi na wszystkie pytania.

    Kiedy ty aplikujesz wersję hardcore :)
    MF nie rozpisywało się na temat przypadków pt. "brak czegoś
    do wpisania przez pół roku i dłużej", stanowisz przypadek
    szczególny :]
    [...]
    >+ >Czy nikt się nie przyczepi, że skoro przychód wynosi 0, to środek trwały nie
    >+ >był wykorzystywany do osiągniecia przychodu, a co za tym idzie jego zużycie
    >+ >nie stanowi KUP?

    Nie spotkałeś się z objaśnieniami zapisu "w celu" ?
    Fakt nieuzyskania przychodu nie przesądza IMO & AFAIK o niczym.
    Czy ty COŚ ROBIŁEŚ w celu uzyskania przychodu i czy ty możesz
    to UDOWODNIĆ (i czym) ? Jak za luty br wystawisz fakturę sprzedaży
    na kwotę dajmy na to 15000 zł to dajmy na to ja nie byłbym skłonny
    się czepiać że "nic nie robiłeś w zeszłym roku" :]

    [...]
    >+ >I jeszcze jedno: czy prowadzenie EŚT polega tylko na wypełnieniu z datą 1
    >+ >stycznia tabeli zgodnej ze wzorem, czy też co miesiąc muszę wpisywać nową
    >+ >pozycję z aktualną, narastającą kwotą odpisów?

    IMO - ani tak, ani tak.
    IMO nie ma powodu żeby rozpisywać "miesiąc w miesiąc" kwotę ubytku
    wartości ST i podobnych zmian, jak na mój gust (ew. protesty
    proszę zgłaszać głośno i wyraźnie :)) zapis z ustawy: "i narastajaco
    za okres dokonywania tych odpisów" należy rozumieć "za rok lub
    okres rozliczenia". "Za rok" będzie miał miejsce jeśli "w srodku"
    amortyzacji sprzęt się zużywa i raty lecą.
    Ale to NIE ZNACZY (IMO) że wpisów dokonuje się TYLKO "raz na
    rok". W końcu oprócz kupowania nowych ST od czasu do czasu jakaś
    amortyzacja się kończy, może zostać "zawieszona" (IMHO wypadałoby
    to wpisać), ST może zostać skradziony, zniszczony, sprzedany...0

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)