  • 11. Data: 2010-04-23 09:05:18
    Temat: Re: Brawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > A ja znam inną wersją - nie ma takiej niegodziwości do której nie
    > posunie się
    > skądinąd łagodny i liberalny rząd, gdy zaczyna być widać pustkę w
    > skarbcu :)

    Ale w końcu to musi nastąpić: "Systemy nie upadają dlatego, że są
    złe, tylko dlatego, że brakuje im pieniędzy". Czego wszystkim i sobie
    życzę.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-04-23 11:57:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-23 10:03, Liwiusz pisze:

    > Czyżby w obliczu bankructwa nawet politycy zaczęli logicznie myśleć?

    a) wybory i kiełbasa wyborcza

    b) demagogia a nie logiczne myślenie. Wadliwe wyliczenia oraz
    konieczność zabicia każdego emeryta przez najbliższe 50 lat.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2010-04-23 11:59:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > b) demagogia a nie logiczne myślenie. Wadliwe wyliczenia oraz
    > konieczność zabicia każdego emeryta przez najbliższe 50 lat.

    Bo przeciąganie wieku emerytalnego do 70, 80 lat nie będzie
    zabijaniem. No nie, bo to nie będą emeryci ;) Myślący pozdrawiają
    socjalistów!

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-04-23 12:32:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2010 o 13:59:08 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Bo przeciąganie wieku emerytalnego do 70, 80 lat nie będzie
    > zabijaniem. No nie, bo to nie będą emeryci ;) Myślący pozdrawiają
    > socjalistów!

    Nie, to będzie tylko tzw. `incentive` (zachęta to za słabe słowo)
    do eutanazji - a propaganda wmówi ludziom że chcący żyć 80-ciolatek
    jest egoistą, karłem reakcji itd.

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2010-04-23 13:27:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-23 13:59, Liwiusz pisze:

    > Bo przeciąganie wieku emerytalnego do 70, 80 lat nie będzie
    > zabijaniem. No nie, bo to nie będą emeryci ;)

    A kto przeciąga do 80 lat? Socjaliści?

    Po drugie, jak sobie wyobrażasz realnie (nie JKMowo) zabicie nagle
    emerytów. Myślisz że nie będzie rewolty?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2010-04-23 13:35:36
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > A kto przeciąga do 80 lat? Socjaliści?
    >
    > Po drugie, jak sobie wyobrażasz realnie (nie JKMowo) zabicie nagle
    > emerytów. Myślisz że nie będzie rewolty?

    realnie się to cały czas odbywa, każda zmiana cen leków powoduje większe
    odpłatności pacjentów i rezygnują z coraz większej ich ilości, i tak
    kroczek po kroczku następuje zmniejszanie długości życia (ale
    niekoniecznie oszczędności, bo co prawda na emerytury wydamy mniej, ale
    na leczenie ciężej chorych emerytów coraz więcej)

  • 17. Data: 2010-04-23 14:08:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > A kto przeciąga do 80 lat? Socjaliści?

    Tak. Ci trzeźwiej myślący. Ci utopijni trwają w błędzie, doprowadzając
    kraj do bankructwa.

    > Po drugie, jak sobie wyobrażasz realnie (nie JKMowo) zabicie nagle
    > emerytów. Myślisz że nie będzie rewolty?

    Nie będzie, emeryci umierają po cichu, nie mają sił na rewolty. Co
    zresztą widać obecnie.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-04-23 22:06:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2010, Mane wrote:

    > Chyba raczej *poskładano* ale ich nie ma :)

    Nie, zdecydowanie nie o tych pieniadzach piszę.

    Chodzi o wszelkie świadczenia, które *NIE* mają pokrycia w zarabianiu
    a tym samym wpłatach na ZUS.
    Wszelkie pomysły "zrobienia dobrze" z pieniędzy ZUSu, np. w postaci
    wcześniejszych emerytur (które *NIE* są wypłacane w *odpowienio*
    niższej wysokości), uzasadniane "bo jak na stanowisku xxxx pracować
    w wieku 65 lat", ale podejrzewam że to nie koniec listy - nie ma
    jakichś zobowiązań pokrywanych ze "społecznych" np. dla pracownic
    na macierzyńskim?

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2010-04-24 05:22:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-23 15:35, cyklista pisze:
    > realnie się to cały czas odbywa, każda zmiana cen leków powoduje większe
    > odpłatności pacjentów

    No ale to jest inna para kaloszy. Stopniowo zwiększając temperaturę da
    się ugotować człowieka tak, że tego nie zauważy. Ale wrzucenie do
    wrzątku powoduje wrzask.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2010-04-24 05:25:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-23 16:08, Liwiusz pisze:
    > Nie będzie, emeryci umierają po cichu, nie mają sił na rewolty. Co
    > zresztą widać obecnie.

    Bo ich prawica stopniowo zabija po kawałku, jak zauważył cyklista.
    Ale jak nagle dwa pokolenia zrozumieją, że umrą jak tylko stracą siłę do
    pracy, to ci szybko wybiją to z głowy.

    Swoją szosą, czuję wewnętrzną obrzydliwość do ludzi Twojego pokroju,
    którzy uważają, że jak ktoś zdrowy i bogaty to ma prawo do życia, a
    reszta do gazu. I muszę ci to powiedzieć, bo może się kiedyś w końcu
    ockniesz i zrozumiesz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek