eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBudowa sieci "internetowej" - wydatki w koszty czy amortyzacja? › Re: Budowa sieci "internetowej" - wydatki w koszty czy amortyzacja?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 13 Apr 2013 13:14:40 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Budowa sieci "internetowej" - wydatki w koszty czy amortyzacja?

    On Sat, 13 Apr 2013, Kap wrote:

    > Księgowym nie jestem

    Ja takoż :) (nie jestem)

    > Przyjmując, że całość jest środkiem trwałym (rury,
    > urządzenia itd) Kiedy mogę rozpocząć amortyzację?
    > Czy mogę amortyzować po
    > zakończeniu budowy np jednej nitki.

    W ustawie jest "zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania",
    a parę słów dalej "wykorzystywanych".
    Art.22a, sprawdź:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    065,20130101,koszty-uzyskania-przychodow.html
    Ja bym to tak ujął: jak któryś klient został podpięty, to dowód
    "zdatności" i "wykorzystywania" IMVHO jest spełniony.

    > Co z urządzeniami aktywnymi, które będę musiał zakupić na potrzeby
    > świadczenia usługi, przy czym nie mam zamiaru kupować np 200 czy 300 sztuk,
    > tylko w miarę potrzeby. Jest 2 klientów w tym miesiącu, kupuje urządzenia
    > itd...

    Czy ja wiem... po pierwsze "nitki" mogą stanowić osobne segmenty
    sieci, a po drugie co powiesz na art.22g.17?
    Ja bym obstawił tę drugą wersję, chyba mniej konfliktogenna.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)