  • 11. Data: 2010-07-06 05:52:17
    Temat: Re: Budzet panstwa
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    macso wrote:

    > to że cały przychód VAT przyrównuje tylko do podatku dochodowego od
    > osób fizycznych ( PIT) a nie pomyslał że
    > VAT jest również płacony przez firmy które dają podatek dochodowy CIT.
    > barziej łopatologicznie już nie potrafię

    No ale właśnie to napisałem, więc nie rozumiem
    po co te wyjaśnienia.

  • 12. Data: 2010-07-06 08:01:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-07-2010 23:04, SDD pisze:
    > Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No i jeszcze nie caly PIT jest dochodem budzetu panstwa, czesc zabieraja
    > gminy

    Od pit odejmuje się składkę na zdrowotne, która nie jest dochodem
    budżetowym. Przy niskich wynagrodzeniach to jest 3/4 podatku, przy
    kawałkach etatu - cały podatek.

    Np. najniższe 1317zł brutto - podatek 138zł (i to już nie jest wprost
    18% od dochodu, są koszty uzyskania i obniżenie zaliczki po drodze) ale
    do budżetu idzie tylko 50zł, reszta do kasy chorych.
    Podatek liczony wprost 18% od podstawy opodatkowania wyniósł by 204zł
    Jest 50zł. Efektywnie niecałe 5% zamiast 18%.

    Przy wyższych wynagrodzeniach efektywna stopa podatku wzrasta, ale
    składka zdrowotna jest zawsze liczona "od każdej złotówki", więc o ile
    pamiętam max to 9% w pierwszym progu podatkowym (gdzie ostatnio
    widziałam wyliczenia).
    Tyle dostaje skarb państwa od tych, którzy się mieszczą w pierwszym
    progu. A to jest większa część pracujących.

    Jaśniej?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2010-07-06 09:26:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.07.2010 07:52), cef wrote:

    > No ale właśnie to napisałem,

    Można było odnieść wręcz odwrotne wrażenie.

    p. m.

  • 14. Data: 2010-07-06 12:22:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Tak w ciemno: wpływy z CIT to chyba o połowę mniejsze od PIT
    > więc ogólnie podatek dochodowy wyjdzie (35+ok 17) czyli połowę
    > tego co VAT

    Ale dla nich VAT jest kosztem - co wydadza, to zaplaca VAT, a nie
    PIT/CIT.

    Najpierw zalozylem ze VAT obciaza konsumenta, czyli szarego
    czlowieka - ile wyda w sklepie, tyle musi zarobic i odprowadzic
    VAT.
    Masz racje - zapomnialem o pewnych biznesach.

    > Tak. Nie od dziś wiadomo, że rzeczywiste opodatkowanie oscyluje
    > wokół 13% własnie z powodu tych ulg, zwolnień itp

    Ale 6% to nie 13%, i tu mi sie cos nie zgadzalo.

    J.

  • 15. Data: 2010-07-06 12:25:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > No i jeszcze nie caly PIT jest dochodem budzetu panstwa, czesc
    > zabieraja gminy

    Ale to juz na tym etapie sie liczy, czy MF notuje tu caly wplyw z
    VAT, a to co gmina zabiera [subwencja, dotacja ?] to po stronie
    rozchodow ?

    Podobne pytanie do skladki na NFZ.

    J.

  • 16. Data: 2010-07-06 12:27:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w
    > Jarek, a jak było w poprzednich latach? Tylko zrób zestawienie
    > budzet,
    > podatki bezpośrednie, podatki pośrednie za miniome 10 lat --
    > rzetelnie zrób,
    > wiem, że potrafisz... ;P

    Az tak mnie to nie interesuje - prosciej bedzie napisac do
    rzecznika z prosba o wyjasnienie sposobu liczenia :-)

    J.

  • 17. Data: 2010-07-09 01:05:42
    Od: "macso" <m...@p...o.n.e.t.pl>

    Użytkownik "mvoicem"

    > Można było odnieść wręcz odwrotne wrażenie.

    a już myślałem że coś ze mną nie tak

    macso

  • 18. Data: 2010-07-09 06:04:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    macso wrote:

    > a już myślałem że coś ze mną nie tak

    Ale to chyba raczej u Was coś nie tak.

    Ja odniosłem wrażenie, że masco myśli,
    że tylko Ci płacący CIT płacą VAT:

    "zapomniałeś o obrocie gospodarczym płacącym VAT ( dla nich podatkiem
    dochodowym jest CIT) "

    dodałem więc, że płacący PIT też są płatnikami VAT.

    Z tego razem mamy, że VAT płacą i ci co płacą CIT i ci, którzy płacą PIT
    co zostało podsumowane stwierdzeniem: "że nie każdy VAT jest PIT"
    - no i to jest dość oczywisty
    wniosek, więc myślałem, że za tym stwierdzeniem
    "nie każdy VAT jest PIT" kryje się coś więcej - dlatego się zainteresowałem.

  • 19. Data: 2010-07-09 06:49:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.07.2010 08:04), cef wrote:

    > Ale to chyba raczej u Was coś nie tak.

    Jak ci dwóch ludzi mówi że źle wyglądasz - idź do lekarza.

    p. m.

  • 20. Data: 2010-07-09 13:41:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mvoicem wrote:

    > Jak ci dwóch ludzi mówi że źle wyglądasz - idź do lekarza.
    >
    > p. m.

    Jest takie przysłowie- jak już chcesz się pobawić -
    w którym dwóch mędrca nie tworzy. :-)