eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiChcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co kupiłem? › Re: Chcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co kupiłem
    From: z...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Chcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego
    co kupiłem
    Date: Sun, 18 Nov 2007 03:52:19 -0800 (PST)

> [...]
    > który wybrał poprzednio na amortyzację"?
    > Bo nie widzę.
    > Nie sądzę żebyś sugerował dwukrotne zaliczenie w koszty, więc trzeba by
    > skorygować "stare" deklaracje. Przypominam, że wtedy trzeba złożyć
    > wyjaśnienie - jak na mój gust czynności wyjaśniające są pewne
    > i IMO US *powinien* zadać pytanie j.w. (na jakiej podstawie prawnej
    > takie "przeksięgowanie").
    > No i na deser nic to nie zmienia w sprawie najważniejszej - większość
    > DG płaci jednak tylko 19% PDoOF, a VATu jest 22% do stracenia :>

    Wydaje mi się, że nikt oprócz mnie nie wie czy wybrałem zaliczenie
    prosto w koszty czy amortyzację ST o WP < 3500.
    Odpisy amortyzacyjne to chyba zwykłe koszty. Wydaje mi się, że na
    deklaracjach składanych do US (PIT-5 PIT-B VAT-7K) nigdzie nie jest
    wyszczególnione jaka część kosztów to odpisy amortyzacyjne. Poprawcie
    mnie jeżeli się mylę. Mojej ewidencji ST też nikt nigdy nie widział.
    Jeżeli tylko ja wiem co wybrałem to równie dobrze mogłem wybrać coś
    innego.

    Tylko czy muszę to jakoś specjalnie dokumentować?
    1. Ewidencja środków trwałych.
    2. Dwa spisy z natury na zakończenie deklarujące, że mam to i to o
    wartości 0. (a może pozycji o zerowej wartości sie nie umieszcza w
    spisie z natury?)

    Kluczowe pytanie brzmi: Czy w pełni zamortyzowany środek trwały ma
    wartość zerową w czasie spisu z natury?

    > Co, *w momencie przyjęcia do użytkowania* wybierać sobie (dla ST
    > o WP <3500 zł) między amortyzacją a "zwykłym kosztem"?
    > No jasne że można :)
    Super.

    > Tylko jak zmienić na inne to już podstaw nie widzę.
    Chyba wystarczy, że zmienię w swojej głowie i w ewidencji środków
    trwałych.

> [...]
    > racji Ci nie przyznam: przyjmuje się, że kończąć DG pozostały majątek
    > przejmujesz "na cele osobiste". Albo jakiekolwiek inne, nie dające
    > podstaw do odliczania podatków.
    > JAKBYŚ go sobie KUPIŁ "na cele osobiste", to ani byś VAT nie odliczył,
    > ani nie obniżył dochodowego zaliczając toto w KUP.
    > Nakaz zwrócenia tychże, uprzednio obniżonych! podatków, IMO jest jak
    > najbardziej na miejscu. Tyle, że nie od wartości nabycia, bo w momencie
    > nabycia ów zakup mógł być drogi, a teraz ma wartość złomu - więc TA
    > wartość powinna być podstawą opodatkowania.
    Miałem na myśli, że wydaje mi się to dziwne bo nie słyszałem o tym,
    żeby każdy bankrut zamykający firmę nagle musiał zapłacić fortunę
    USowi.
    Może oddawanie VATu jest w sensie surowym bardzo logiczne albo
    obciążanie na koniec kogoś komu się nie udało znacznym ułamkiem
    wartości zakupu wszystkich rzeczy które kiedykolwiek kupił na firmę i
    jeszcze posiada jest bardzo nielogiczne.

    > To, ze jak chce się legalnie i *uczciwie* :> zostawić stary komputer,
    > to trzeba najpierw sprzedać go na allegro a potem kupić tam taki sam
    > (już "na cele osobiste") aby nie przepłacić podatkami, jest jak
    > najbardziej postawione na głowie.
    > Ale od tego przychodu, który uzyska się na allegro, to podatek
    > być POWINIEN.
    Tia, *prawdziwa* sprzedaż znajomym jest jedną z opcji, ale wolałbym
    coś łatwiejszego.

    > A niby dlaczego ktoś ma bankrutować z tego powodu???
    > SPRZEDAJE to co miał, i tak samo jak od wszystkiego CZĘŚĆ uzyskanych
    > pieniedzy oddaje jako podatek panstwu. Finito.
    I tak wszyscy grzecznie wszystko sprzedają? Firma im się sypie a oni
    zamiast ratować i zagospodarować jakoś z wyposażenia wszystko co mogą
    sprzedają wszystko na pniu za złotówkę żeby oddać US-owi 22 grosze +
    pit?