eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiChcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co kupiłem? › Re: Chcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co kupiłem
    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Chcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego
    co kupiłem
    Date: Mon, 3 Dec 2007 23:08:55 +0100

    Dnia Mon, 3 Dec 2007 21:28:04 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...i w ten prosty sposób wyjaśnia się wiele absurdów, których efekty
    > nie są zrozumiałe dla "normalnego człowieka".
    > To że "lepiej wyrzucić niż podarować" też (że tak przypomnę: w ustawie
    > o VAT wprowadzili zapis, ale standardową metodą komplikacji - odbiorcą
    > mogą być tylko instytucje charytatywne itp).

    To ja mam tu takie małe pytanie, bo przyznam się, że trochę nie rozumiem
    niektórych nowych zapisów w ustawie o PTU.
    Chodzi mi dokładnie o to, o czym piszesz.
    To by było tak:
    art. 29 ust. 10. W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust.
    2, podstawą opodatkowania jest cena nabycia towarów (bez podatku), a gdy
    nie ma ceny nabycia, koszt wytworzenia, określone w momencie dostawy tych
    towarów, z zastrzeżeniem ust. 10a.",

    10a. W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2, której
    przedmiotem są produkty spożywcze i napoje, w szczególności: pieczywo,
    wyroby piekarskie i ciastkarskie, świeże (PKWiU 15.81), czekolady i wyroby
    cukiernicze (PKWiU 15.84.2), wody mineralne i napoje bezalkoholowe (PKWiU
    15.98), jeżeli są one przekazywane na rzecz organizacji pożytku
    publicznego, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o
    działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,[...]

    To jak tak czytam, to wychodzi mi, że te instytucje charytatywne, o których
    piszesz to tylko spożywcze produkty i napoje, a reszta - nie (?!)

    Być może jest coś, czego nie widzę, albo czytam nie tak?
    Ktoś mi wytłumaczy, albo co?
    ;)

    Pozdrawiam,
    Jagna :)