eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiChcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co kupiłem? › Re: Chcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co kupiłem
    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Chcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego
    co kupiłem
    Date: Tue, 4 Dec 2007 07:26:31 +0100

    Dnia Tue, 4 Dec 2007 00:07:34 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > IMO dobrze Ci wychodzi.
    > W odniesieniu do innych towarów nadal jest "lepiej wyrzucić niż
    > podarować", NAWET jeśli ktoś przekazuje je do odpowiednio "opapierowanej"
    > instutucji.

    A nie jest to czasem tak, że ZAWSZE w przypadku nieodpłatnego przekazania,
    wartość rynkowa na dzień przekazania, bez względu na odbiorcę?

    a zastrzeżenie odnosi się tylko do spożywczych i napojów dla
    charytatywnych? I że dla nich, to odpowiedni rejestr należy prowadzić?

    10a. W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2, której
    przedmiotem są produkty spożywcze i napoje, w szczególności: pieczywo,
    wyroby piekarskie i ciastkarskie, świeże (PKWiU 15.81), czekolady i wyroby
    cukiernicze (PKWiU 15.84.2), wody mineralne i napoje bezalkoholowe (PKWiU
    15.98), jeżeli są one przekazywane na rzecz organizacji pożytku
    publicznego, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o
    działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z przeznaczeniem
    wyłącznie na cele działalności charytatywnej prowadzonej przez te
    organizacje, pod warunkiem prowadzenia szczegółowej dokumentacji przez
    dokonującego dostawy towarów potwierdzającej dokonanie dostawy towarów na
    rzecz tych organizacji, podstawą opodatkowania jest kwota, jaką w celu
    uzyskania w danym momencie takich towarów nabywca na takim samym etapie
    sprzedaży jak ten, na którym dokonywana jest dostawa towarów, musiałby w
    warunkach uczciwej konkurencji zapłacić niezależnemu dostawcy na terytorium
    kraju, o ile nie jest ona wyższa niż cena nabycia towarów, a gdy nie ma
    ceny nabycia koszty wytworzenia, określone w momencie dostawy tych towarów

    Być może błądzę, ale czytam to któryś raz i wychodzi mi właśnie tak, jak
    wyżej w art. 29 ust. 9, 10 i ten nieszczęsny 10a.

    <zakręcona> :)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna