  • Data: 2004-08-31 09:30:53
    Temat: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Aug 2004, TEMPVS wrote:
    [...]
    >+ > >+ jest wiele roznych sposobow: zakaz [...]
    >+ > >+ zakaz [...]
    [...]
    >+ > Chyba nie tędy droga :]
    >+
    >+ chyba nie zrozumiales ironii, podalem wiele sposobow, ale nie znaczy ze je
    >+ akceptuje

    Nie zrozumiałem. Jak w dyskusji nad twoją propozycją składającą się
    *w większości* z koncepcji nie wdrożonych w życie podajesz jakieś
    argumenty wobec wysuwanych ci zastrzeżeń - mam prawo zakładać że
    to są twoje poglądy. O ile tego nie zastrzegasz oczywiście (iż
    podejmujesz się roli "advocatus diaboli").

    [...]
    >+ najubozsi najwiecej korzystaja na kwocie wolnej

    A to prawda. Ale umiarkowana: nie skorzystają "proporcjonalnie"
    ci którzy zarabiają poniżej kwoty wolnej.
    Niemniej... podatek liniowy, jedynie kwota wolna "od osoby"...
    Spełniałoby jeden w warunków których oczekuję od podatku: byłoby
    PROSTE. Przyznaję. Nie zwróciłem uwagi na rodzaj ulgi :)

    >+ zatem gdy kwota wolna zwieksza sie z 2790 do 5580 to kazdy osobnik majcy

    Zgoda. Tylko licz się z protestami (moimi) przy każdej próbie
    komplikacji podatku: w zamian za "regulację stopy wolnej"
    domagam się podatku liniowego :>
    Wyglądałoby to prosto:
    1. Od dochodów wymienionych w ustawie pobiera się podatek
    w wysokości 15% dochodu[1] z zastrzeżeniem ust. 2
    2. Każdemu podatnikowi w ramach podatku dochodowego przysługuje
    prawo do dochodu nie obciążonego podatkiem[2] w wysokości....
    3. Prawo o którym mowa a ust. 2 przysługuje również nieletnim oraz
    innym osobom (upośledzeni nie mający prawa rozporządzania !)
    wobec których podatnicy mają obowiązki alimentacyjne
    4. Podatnik ma prawo rozliczenia podatku wspólnie z osobami
    wymienionymi w ust. 3, w tym do zsumowania kwot wolnych

    Zastrzegam iż powyższa konstrukcja nie spełnia twojego
    postulatu aby "cofnąć ulgi niedzieciatym małżonkom"[3].
    Ale *ja* jestem przeciw próbie komplikacji :>
    [1] - skoro padają głosy że "cofnięcie ryczałtu od najmu spowoduje
    wzrost obciążeń podatkowych" - to albo ów ryczałt jest za
    mały, albo "z zasad ogólnych" podatek za wysoki :>
    Przyjmuję drugą koncepcję ;)
    [2] w końcu mielibyśmy prawnie uregulowaną "kwotę wolną" a nie
    jej dedukcję metodą liczenia wstecz :)
    [3] - małżonkowi przysługuje alimentacja !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)