    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Date: Tue, 7 Sep 2004 22:57:22 +0200
    <cgs9fj$8vb$1@news.onet.pl> <cgv828$1pr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cgvb22$sd9$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch093o$reu$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch1spn$g0h$2@news.onet.pl>
    <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>
    <ch284q$g8e$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch372a$a0s$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch5od0$hhe$2@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch7nkt$d67$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <ch8587$heh$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <chfgc7$71l$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <chl3v5$ig2$1@news.onet.pl>

    On Tue, 7 Sep 2004, TEMPVS wrote:

    >+ Użytkownik "Jakub Slocki" <j...@s...net.nospam> napisał
    [...]
    >+ > prosze bardzo rodzina 3 osobowa posiada mieszkanie 30 m2 ( kawalerka 1
    >+ > pok+kuchnia),
    >+
    >+ kawalerka nie jest przeznaczona dla rodziny 3 osobowej...
    >+ co to za dowod?

    ??
    Przedstawia ci inne tezy: "równie nieprawdziwe jak twoje".

    >+ > po urodzeniu drugiego dziecka zamieniaja oczywiscie z
    >+ > doplata mieszkanie na 2 pok+kuchnia i jest to 60 m2 - jest wiecej?
    >+
    >+ ten dowod dowodzi zupelnie czego innego, niz mial...
    >+ no chyba ze wg Twojej matematyki 3*2=4, ale to chyba o 2 za malo, ale nie
    >+ jestem pewien...

    O czym chcesz wywieść ??
    Zakłada TAK SAMO JAK TY - że ew. przyrost NIE będzie liniowy.
    Tylko zakłada nieliniowość *w drugą stronę* :>

    >+ to o czym piszesz jest blednie przeprowadzone, nalezy wziasc statystyczna
    >+ rodzine etc.. a nie dowolna
    >+ statystycznie im wiecej osb liczy rodzina tym mniejsza zajmuje powierzchnie

    ...na osobę (dodałbyś dla porządku).
    Mógłbym się zgodzić - pod jednym warunkiem: że statystycznie owa rodzina
    żyje na NIŻSZYM POZIOMIE.
    Ja wiem że ci wychodzi że jak wypada ci "dla dziecka" 5m^2 - to *twoim
    zdaniem* dla dwojga dzieci trzeba mniej niż 8m^2.
    A mi wychodzi że owszem, zmieszczą się - ale "kosztem jakości".
    Tylko i wyłącznie.

    >+ juz z samego powodu, ze kuchnia i lazienka zarownio w rodzinie 2,3 czy 8
    >+ sosobowej sa z reguly jedne
    ^^^^^^^^^^^^
    ...no i to tyle. *Z reguły*.
    Oszczędzają. I muszą rano "stać w kolejce do łazienki".
    Nadto... znam miejsca z innymi "regułami" :]
    Jakbyś nie wiedział - w .pl jest całkiem sporo mieszkań bez łazienki,
    tudzież bez "osobnej ubikacji" (np. w korytarzu) - nie cała Polska
    jest odbudowana "na nowo z gruzów". Też wypada 1 ubikacja np. na
    4 mieszkania - średno bywa gorzej niż przy 2 osobach w rodzinie
    z "własną" ubikacją.
    Po prostu mieszkanie w owych lokalach odbywa się kosztem jakości
    życia i tyle. I TO SAMO dotyczy rodziny n+1 osobowej.

    Acha: zauważ iż byłem skłonny przypisać mniejsze powierzchnie "dla
    dzieci" niż "dla dorosłych" - za to dzieci jakby częściej wyrastają
    z odzieży (...częsciej szorują różnym częsciami ciała o podłoże
    również :>). JAKOŚ się uśredni.
    I DLA PROSTOTY - o ile można się zgodzić nad JAKIMIŚ "ulgami
    podatkowymi" - to właśnie w postaci "przydziału do prawa do
    częsci życia na koszt reszty" dla każdego człowieka... w postaci
    PROSTEJ kwoty wolnej.
    BTW: w prasie (mam na myśli RP, chyba również GP) przewinęły się
    ostatnio artykuły z okazji ostatnich "pomysłów podatkowych".
    Cieszy mnie iż konieczność UPROSZCZENIA PODATKU jest coraz
    powszechniej postrzegana. Szkoda że nie przez posłów - i szkoda
    że takie "koncepta" jak twój (z 'degresywnymi ulgami' - O ILE
    jakieś mają być !) przyczyniają się do rozmywania obrazu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)