    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Date: Thu, 09 Sep 2004 08:54:51 +0200
    <cgs9fj$8vb$1@news.onet.pl> <cgv828$1pr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cgvb22$sd9$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch093o$reu$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch1spn$g0h$2@news.onet.pl>
    <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>
    <ch284q$g8e$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch372a$a0s$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch5od0$hhe$2@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch7nkt$d67$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <ch8587$heh$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <chfgc7$71l$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <chl3v5$ig2$1@news.onet.pl>

    Użytkownik TEMPVS napisał:

    > kawalerka nie jest przeznaczona dla rodziny 3 osobowej...
    > co to za dowod?

    A jakie ma znaczeni dla kogo nie jest przeznaczona?
    Sa w polsce tysiące rodzin które mieszkaja w warunkach gorszych niz
    pokój z kuchnią i łazienka (i uznałyby takie warunki za luksus).
    Poza tym pwiedzmy że rodzina z jednym dzieckiem mieszka przyzwoicie,
    dwie sypialnie, salon, kuchnia, łazienka. Rodzi sie dugie dziecko innej
    płci niz pierwsze. Przez parę pierwszych lat dzieci pomieszkaja razem w
    jednym pokoju ale niedługo potrzebna będzie druga sypialnia dziecięca.
    Mozna to zrobić kosztem komforu mieszkania - przenieśc rodziców do
    salonu (mam nadzieje że nigdy nie bede musiała uzywac sypialni jako
    salonu i na odwrót.... 25 lat w takich warunkach wystarczy) albo kupić
    większe mieszkanie.
    Albo obniżenie standardu albo wieksze koszty.
    Ludzie nie żyją na metrach kwadratowych a w pomieszczeniach.
    Myslenie metramie kwadratowymi na osobę juz było, dziękuje bardzo.
    Moja kolezanka mieszka w starym mieszkanie gdzie 80m kw. to dwa pokoje w
    amfiladzie + kuchnia i wygospodarowana z niej wlasnym przemysłem
    łazinka. Szykuje im sie drugie dziecko i zaczęli szukac mieszkania
    MNIEJSZEGO ale z minimum trzema pokojami. Ideałem oczywiście byłgy
    cztery ale na to ich nie stać. Obecne mieszkanie ze względu na swoja
    niereformowalnośc jest mniej warte niz mniejsze ale badziej ustawne.

    Lubisz wpasowowac ludzi w normy. Tylko że zycie idzie sobie własna
    droga, na normy nie patrzac. Ludzkie porzeby tez często nie są
    znormalizowane.
    Dwoje dzieci różnej płci w pewnym momencie zaczyna potrzebowac osobnych
    pokoi. Jak by sie nie gimnastykowac dialektycznie, skazanie ich na
    dzielnie tego samego pokoju gdy dorastają jest obniżeniem komforu ich życia.
    Innym wyjściem jest zmiana mieszkania na większe = wzost wydatków.

    > to o czym piszesz jest blednie przeprowadzone, nalezy wziasc statystyczna
    > rodzine etc.. a nie dowolna
    > statystycznie im wiecej osb liczy rodzina tym mniejsza zajmuje powierzchnie

    ...ale więcej potrzebuje pomieszczeń.
    Ludzie to nie króliki, chociaz jak widac taki masz do nich stosunek.
    Potrzebuja minimum prywatności. Także dzieci.
    Brak prywatności powoduje często konflikty w rodzinie i znaczące
    obniżenie komfortu zycia.
    Człowiek potrzebuj do życia trochę więcej niz łózko i pełny żołądek.
    To juz przerabialiśmy...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl