  • 1. Data: 2010-12-11 18:04:17
    Temat: Co ze zdrowotnym, jeżeli brak zysków?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    moje główne działanie w ramach DG to szkolenia. Niestety banda
    POpapranców dowaliła watą i będę musiał przejść ze szkoleniami na UoD i
    rachunki poza DG, żeby ominąć watę.

    Tak się zastanawiam, jak to dokładnie jest z tym zdrowotnym? Czy jeżeli
    moja działalność uboczna (która pozostanie jako DG) nie przyniesie
    zysków, to stracę całe zdrowotne? Czy też skompensuje się to jakoś z
    podatkami z UoD?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-12-11 18:39:08
    Temat: Re: Co ze zdrowotnym, jeżeli brak zysków?
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

> [...]
    > moja działalność uboczna (która pozostanie jako DG) nie przyniesie
    > zysków, to stracę całe zdrowotne? Czy też skompensuje się to jakoś z

    Rozliczenie roczne.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-12-11 19:17:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.12.2010 19:39, elephanto pisze:
    > Rozliczenie roczne.

    No wiem, ale do tej pory nie zastanawiałem się, czy kompensuje się
    ogólnie czy z jednym tylko, więc pytam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-12-11 20:11:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > moje główne działanie w ramach DG to szkolenia. Niestety banda
    > POpapranców dowaliła watą i

    Wlasnie. Jak to w koncu ma byc?
    Kto bedzie mogl korzystac ze zwolneinia a kto nie?
    Co ze zwolnieniem podmiotowym? Nie bedzie jakichs wykluczen ze zwolnienia
    (jak z doradztwem)?
    Jak z kasa fiskalna?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-12-11 20:20:44
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > No wiem, ale do tej pory nie zastanawiałem się, czy kompensuje się
    > ogólnie czy z jednym tylko, więc pytam.

    Ogolnie. Odliczas zdrowotne od wyliczonego podatku ze wszystkich zrodel.
    Spojrz na pit-36.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2010-12-11 21:29:53
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Czy mając zarejestrowaną DG w zakresie szkolenia możesz robić szkolenia na
    umowę zlecenie ?
    Ciągle mi się kojaży, że jak jest dg to nie ma zleceń w tym zakresie.
    Czy ktoś może coś potwierdzić lub zaprzeczyć w tym kierunku ?

    --
    pawełJ
    http://ksiegowoscbudzetowa.pl

  • 7. Data: 2010-12-11 22:32:05
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Ciągle mi się kojaży, że jak jest dg to nie ma zleceń w tym zakresie.
    > Czy ktoś może coś potwierdzić lub zaprzeczyć w tym kierunku ?

    A dlaczego nie? Tyle, że wystawi do tego zlecenia fakture VAT, a nie rachunek.
    Przecież prawie wszystkie usługi oparte są właśnie na umowach o dzieło lub
    zlecenia. Fakt, bardzo często zawieranych ustnie.

  • 8. Data: 2010-12-11 23:56:07
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 11-12-2010 23:32, s...@a...pl pisze:

    > A dlaczego nie? Tyle, że wystawi do tego zlecenia fakture VAT, a nie
    > rachunek. Przecież prawie wszystkie usługi oparte są właśnie na umowach
    > o dzieło lub zlecenia. Fakt, bardzo często zawieranych ustnie.

    Zdaje sie, ze wlasnie tego (wystawienia faktury) tworca watku chce
    uniknac...

    --
    Adam

  • 9. Data: 2010-12-12 00:03:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    No to właśnie wyrejestruję tę część działalności od stycznia.

    > A dlaczego nie? Tyle, że wystawi do tego zlecenia fakture VAT, a nie
    > rachunek.

    Ale jak wyrejestruję, to już rachunek, prawdaż?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-12-12 00:12:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-12-12, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > No to właśnie wyrejestruję tę część działalności od stycznia.

    > Ale jak wyrejestruję, to już rachunek, prawdaż?

    Raczej nie, bo to Ty jesteś VATowcem.
    Jak już, to IMHO musiałbyś przestać nim być i pilnować czy jakoś
    pod VAT nie podpadniesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl