  • Data: 2011-01-06 21:45:57
    Temat: Re: Co zrobić żeby płacić niższy ZUS ?
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06-01-2011 15:53, d...@w...pl pisze:
    > Witam
    >
    > Jakiś czas temu wziąłem dotację, wszystko było w porządku przez dwa lata
    > kiedy płaciłem 350 zł/msc aż do teraz kiedy przyszło mi płacić 850 zł
    > ZUS. Po prostu kiedy zarabiam 2 lub 3 tysiące jest w porządku, ale
    > bywają miesiące że zarobię śmieszne kwoty typu 600 zł i za bardzo nie
    > wiem z czego mam ten ZUS zapłacić. Teraz za grudzień jeszcze wysupłam te
    > 850 zł ale w następnych miesiącach już raczej nie.

    Ja mam jedno pytanie: firmę zakładałeś dlatego, żeby wziąć dotację i
    dlatego, żeby przez dwa lata płacić mniejszy ZUS, czy dlatego że miałeś
    pomysł na firmę i wiedziałeś, że po dwóch latach ZUS będzie w pełnej
    wysokości?

    Bo mam wrażenie, że jesteś tym faktem (koniecznością płacenia ZUSu w
    pełnej wysokości) bardzo zaskoczony.

    Przypomniała mi się dyskusja ze znajomym (w czasie gdy wprowadzali ten
    preferencyjny ZUS) o konsekwencjach wprowadzania tak idiotycznego
    pomysłu. Wnioski były takie, że dla małych, istniejących ówcześnie firm
    (a raczej malutkich firemek), które musiały ZUS płacić normalnie, to
    było jak cios nożem w plecy.
    Oczywiście, idee były słuszne, jak zwykle zresztą. Ułatwienie startu i
    takie tam dyrdymały. A faktycznie było to wprowadzenie legalnym sposobem
    nieuczciwej konkurencji. Więksi sobie radzili i będą radzić, ale te
    malutkie firmy nagle dostały w prezencie konkurencję, która "na dzień
    dobry" miała o połowę mniejsze koszty. No i najważniejsze, że tak na
    prawdę, to "krzywdę" zrobią tym, co założą firmę z preferencyjnym zusem
    - będą bardzo zdziwieni faktem, że preferencyjny zus się skończył.

    Dla tych co przetrwali, na pocieszenie została satysfakcja, że jakoś
    zarabiali (czyli można) na pełen ZUS wcześniej, jak i po wprowadzeniu
    tych "ulg".
    Tylko nie odbieraj tego co napisałem osobiście, trudno mieć pretensje do
    ludzi, którzy z takiego prezentu skorzystali. Niemniej twierdzenie, że
    przez dwa lata "wszystko było w porządku" z punktu widzenia tych, co te
    850zł przez te dwa lata musieli wysupłać, jest co najmniej dziwne :)

    Powinieneś być świadomym tego, że dostałeś w prezencie dotację na start
    i przez dwa lata comiesięczne dofinansowanie od państwa, a mimo tego nie
    jesteś w stanie utrzymać firmy. Wyciągnij z tego wnioski: czy warto
    marnować czas na kombinowanie, żeby przyoszczędzić marne pięćset złotych
    (licząc na to, że żaden urząd się nie przyczepi i w konsekwencji
    możliwe, że będzie cię to kosztowało dużo więcej), zamiast pomyśleć co
    zrobić, żeby więcej zarobić...
    I tego właśnie życzę w nowym roku tobie i wszystkim grupowiczom :)

    Pozdrawiam
    Piotr