    Date: Sun, 09 Jan 2011 16:01:54 +0100
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co zrobić żeby płacić niższy ZUS ?

    W dniu 09-01-2011 13:35, Liwiusz pisze:

    > To nie ma znaczenia. Zakładając restaurację na starówce, wiem, że będę
    > się musiał opłacać mafii, co w niczym nie legalizuje jej zachowania.

    Po pierwsze: nadal nie zmienia to faktu, że o tym wiesz _przed_. Nikt
    cię nie zmusza do zakładania tej restauracji. Otwórz stragan z marchewką.

    Po drugie: widocznie nie znam się na zwyczajach mafijnych, ale wydaje mi
    się, że jak mafii nie zapłacisz, to komornika z _prawomocnym_ nakazem
    zapłaty raczej nie przyślą jak restaurację zamkniesz. Pomijając to, że
    również mogę wymyślić miliard przypadków i powodów, kiedy jednak mafia
    po haracz nie przyjdzie, bo dużo może zależeć od tego kto taką
    restaurację otwiera.

    Po trzecie: nawet jeżeli stwierdzisz, że np.rachunki za czynsz biura są
    bandycko wysokie, to absolutnie nie zmieni statusu legalności takiego
    wydatku. Tak jak i opłaty na ZUS.

    I po czwarte: nawet jak właściciela biurowca, w którym wynajmujesz
    biuro, nazwiesz złodziejem (za bandycko wysokie rachunki za czynsz),
    albo wymyślisz kolejne tego typu wydatki, to nie uda ci się mi wmówić,
    że o tych wydatkach nie wiedziałeś _przed_ podjęciem decyzji, czy to o
    założeniu działalności czy o podpisaniu umowy najmu biura.

    I skoro tak bardzo chcesz sprowadzać dyskusję do absurdu: jeżeli na
    starówce wszyscy restauratorzy płacą mafii równy haracz, czy tego chcą
    czy nie, to mają równe warunki. Jeżeli ktoś płaci mniej, to powinien się
    cieszyć, że dostał prezent od mafii.
    :)

    Pozdrawiam
    Piotr