    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Części zamienne
    Date: Tue, 15 Jan 2008 21:25:37 +0100

    Andrew wrote:
    > [...] Troche inna sytuacja byłaby gdyby twoja działalnosć dotyczyła czego innego a
    > owe części służą zapewnieniu nieprzerwanej pracy Twoich serwerów. Wtedy
    > moznaby raczej cześci puszczac w koszty i jako ze nie są to ani towary
    > handlowe ani materiały, nie ujmowac w remanencie.

    To jest dokładnie ten przypadek.

    Chociaż zakres działalności mam dość szeroki (generalnie "wszystko co
    się rusza"), to mówiąc "części zapasowe" miałem na myśli właśnie
    przypadek, kiedy pewne elementy zostały zakupione wyłącznie w celu
    zapewnienia nieprzerwanej pracy serwerów, na których są świadczone
    usługi dla klienta.

    Nie planuję tych elementów sprzedawać, nie planuję ich wykorzystywać do
    produkcji jakiegokolwiek wyrobu końcowego lub półproduktu.
    Planuję je wykorzystać jedynie do serwisowania *własnych* serwerów.

    Dlatego właśnie traktowanie tych elementów jako "materiałów do
    produkcji" wzbudza mój opór i to nie tylko dlatego, że zupełnie
    konkretną kwotę "zamrażam" w remanencie rocznym.

    Piotrek