    From: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy
    Date: Thu, 24 Aug 2006 15:01:42 +0200

    Użytkownik "HaMMeR" <t...@a...net> napisał

    > ... moja zona, chcac byc 'konsultantka firmy avon
    > lub oriflame, staje sie automatycznie osoba prowadzaca
    > DG ze wszystkimi konsekwencjami rejestrowo-podatkowymi,
    > czy tez powszechnosc tego rodzaju zajecia, sugeruje ze jednak
    > istnieja jakies formy zarobkowania powiedzmy, 'bezpodatkowe'..?

    Dzialalnosc musi zalozyc obowiazkowo. Nie mozna swiadczyc
    dzialalnosci gospodarczej "na niby". Nie ma czegos
    takiego jak zarobkowanie "bezpodatkowe".

    Albo zastanie zatrudniona na jakas umowe, lub tez musi
    udac sie:

    - do urzedu gminy i zaplacic 100 zl za rejestracje
    i czekac 2 tygodnie
    - pozniej po regon do GUSu
    - nastepnie do urzedu skarbowego dopelnic
    wszelakich formalnosci
    - jesli bedzie vatowcem to powrot do urzedu
    gminy i nalezy wplacic 152 zl "za VAT"
    - potem ponownie do urzedu skarbowego
    - nastepnie do oddzialu ZUS-u
    (skladki: 750 zl co miesiac, ew. 250 zl)

    W miedzyczasie nalezy wyrobic: pieczatke,
    zalozyc konto bankowe i dopelnic jeszcze
    kilka rzeczy. Nie wpominam o PIP-u, PIH-u
    i tak dalej. :)

    Reasumujac: proponuje pozostac przy kurionowce. ;))

    Neko